View Single Post
Sitat av drewjuice Vis innlegg
Det er da det er greit å kunne basere seg på statistikk.

Nå fant jeg ikke tall fra Norge, men i USA var sjansen for å dø i en bilulykke i 2019 anslått til 1 av 107. (kilde)

Til sammenligning har de satt 339 millioner vaksinedoser fra 14. desember 2020, til og med 19. juli 2021. 6207 dødsfall er rapportert (0.0018%). Det er heller ikke sikkert at alle de rapporterte dødsfallene var en konsekvens av vaksinering, så antagelig er risikoen i realiteten enda mindre. (kilde)

Skal man basere seg på risiko er det mye bedre odds å ta vaksinen, men man bør gjerne unngå å kjøre bil for å nå timen.

Det er heller ikke sånn at om man lar være å ta vaksinen her så blir den sendt til et annet land der de kanskje trenger dosen mer enn oss. Antagelig blir det vel heller destruert til slutt, da nye mutasjoner gjerne vil kreve nye varianter av vaksine. De som trenger vaksine mer enn de av oss som ikke er i risikogrupper her til lands har allerede fått den, og vil også få eventuelle nye varianter før oss når den tid kommer.
Vis hele sitatet...
Tenker litt på moren min noe jeg leser dette. Hun er livredd for å fly, men å sette seg i bilen til Gardermoen har hun ingen problemer med. Viser vel bare hvor elendig man er til å vurdere risiko.