View Single Post
Sitat av Jørgen Moe Vis innlegg
Folkeopplysning er fint!

Men å omtale personer som 'folk det har klikka for', for eksempel er ikke særlig fint. Det har jeg i alle fall vært vitne til der ute i den store verden.
Vis hele sitatet...
Poenget er at det finnes ingen gode argumenter for å la være. Da er man enten i gang med konspirasjonsteori og løgn, eller så er man egoistisk. Jeg er helt sikker på at om noen som ikke ønsker å ta vaksinen kommer med et godt argument eller en god årsak for hvorfor de ikke vil ta den så får de full forståelse for det. Det er ikke greit å være ufin mot noen som for eksempel ikke kan ta vaksinen grunnet helseårsaker, men jeg gir en lang faen i å være snill og grei mot folk som ikke tar vaksinen fordi vaksinen skal være så jævla farlig, og viruset er så ufarlig, og alle andre tar den så det går fint. Om man skal ignorere all fornuft og all forskning bare for å være "skeptiker" og ha sin egen mening som ikke er lik alle andre, og i tillegg ta det kanskje mest usolidariske standpunktet man kan ta akkurat nå, så er det jo ikke rart at alle oss andre kan bli litt irritert.

Men jeg vil jo si at det er ganske typisk i slike tilfeller. Hvor ofte ser man ikke folk som tar upopulære standpunkt som man vet kommer til å skape reaksjoner, for så å reagere med å bli sint og synes synd på seg selv når de får reaksjoner?