View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg tok med meg resepten(dem beholder orginalen) det virker også som apotekene er veldig klare over dette, fordi han sa det skal egentlig være ett ark til hvor det står hvorfor jeg bruker disse medikamentene.

Jeg tok med meg resepten som sagt og kvittering fra Apotek, men der står der ikke akkurat HVA du handlet, men man kobler jo tidspunktene.

Og til korrupte og ikke så korrupte leger, så er det 2 stk leger ikke lenger enn 200 meter fra hverandre, han ene skriver bare ut 4 resepter(60 rivotril i hver boks - 50 i xanor) og han her skrev ut 8 stk, med mening at jeg da tar 4+ tabletter hver dag ca.

Så han bare legge pengene rett i lommeboka foran meg og.
Vis hele sitatet...
Vel, Spania er et EØS-land, og legemidlene du har fått har narkotiske virkemidler. I tillegg har du ingen dokumenter fra en norsk lege(?), så reglene er veldig klare: du har lov til å ha med én ukes forbruk.

Totalt får du med deg 440 piller, om jeg ikke misforstår. Skal du ha det i deg på én uke skal du tygge nedpå vel over 60 piller hver dag. Jeg kan garantere deg at ingen tollere kommer til å gå med på at det er én ukes forbruk, om du blir tatt til side. Med mindre jeg er helt ute og kjører på matten så har jo du fått piller godt over 100 dager, om du skal ta ca. 4 stk ca. hver dag. Tollerne er ikke dumme, du får ikke med så mye. Om du blir stoppet er en annen sak. Hvor stor sjanse det er for at du blir stoppet aner jeg ikke, men blir du stoppet vil du ihvertfall ikke få alt det der med deg videre.