View Single Post
Sitat av subscribe Vis innlegg
Du bør finne ut av på hvilket grunnlag de krever legejournal. Antar at det dreier seg om krav, hvis ikke så kan du evt ta stilling til om du vil utlevere denne eller ikke.

Syntes det er rart at du ikke stilte spørsmål rundt dette da du ble forespurt.
Vis hele sitatet...

Det synes jeg ikke er noe rart, fort å bli fullstendig satt ut i øyeblikket om en mottar en slik samtale. Aldri hørt om at snuten på eget initiativ ringer opp og ber om hele journalen Tror sannelig ikke jeg heller hadde vært såpass på om det var jeg som mottok den samtalen at jeg hadde klart å få frem noe fornuftig. Rart med det, etterpå da dukker alle spørsmålene en skulle spurt opp i hodet. Og da er jo ofte ingen grenser for hvor mange kloke tanker som dukker opp. Men i øyeblikkets hete er det fort gjort å bli helt lammet i hodet.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja snakket med de på tlf. Årsaken til at de gjerne ville ha det var jo fordi de sa at "greia" (husker ikke nøyaktig ord han brukte ) med denne saken var å vurdere tilregenelighet. Jeg har lyst til å bli regnet som utilregnelige, men er usikker om at det at de får lese min fastlegejournal kommer til å tale til min fordel eller ikke..?

Men er veldig interessert i hvis noen andre har vært utfor det samme.
Vis hele sitatet...
Om de skal ha en vurdering for å ta stilling til din tilregnelighet så må det vel holde lenge med en skriftlig uttalelse om akkurat det fra din psykolog, behandler etc? Eller som andre sier, så får de oppnevne en rettspsykiater som skal vurdere dette. Tror ikke det kan be om fullt innsyn i hele din historikk. I det minste må du da be dem begrunne ønsket, og sende det til deg i brevs form slik at du kan få vurdert forespørselen hos din advokat. Om du nevner advokat og at du trenger skriftlig forespørsel så vil du sikkert punktere enhver fisketur de måtte være ute på.
Sist endret av _abc_; 29. januar 2021 kl. 19:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.