View Single Post
Sitat av Violet Vis innlegg
Generalg3: Ja, hundre prosent sikker, ihvertfall i forhold til å emmigrere, altså bosette seg fast. Skal du emmigrere kreves det uttømmende politiattest før du får komme inn, og på en utømmende politi attest blir alt stående til evig tid. Det er i forhold til narkotika at det er så strengt. Blir du feks dømt for fyllekjøring så kan du fremdeles slippe inn. Men er du noen gang dømt for noe som har noe som helst å gjøre med narkotika er det bare å glemme det. Har drevet ganske mye research på dette fordi jeg tidligere hadde green card og ønsker nå å flytte tilbake, men så lenge dette står på den utømmende attesten kan jeg bare glemme det. Du kan se her: https://www.uscis.gov/ilink/docView/...-0-0-2006.html

"(II) a violation of (or a conspiracy or attempt to violate) any law or regulation of a State, the United States, or a foreign country relating to a controlled substance (as defined in section 102 of the Controlled Substances Act (21 U.S.C. 802)), is inadmissible. "


Raymond: Straffeprosess loven § 258 sier :Til gunst for siktede kan et vedtatt forelegg oppheves av overordnet påtalemyndighet. Opphevingen berører ikke pengekrav for den berettigede som er tatt med i forelegget.

Jeg vet ikke nøyaktig hvordan dette fungerer, men har begynt prosessen med å undersøke hvordan man kan søke om å få sin "sak" vurdert etter denne paragrafen.
Vis hele sitatet...
Hva vil skje om loven i vårt land forandres, at det blir avkriminalisert? vil det da frafalle våre registre på heltid, selv om lovbruddet skjedde før selve loven ble forandret?
Sist endret av Generalg3; 30. mai 2018 kl. 19:43.