View Single Post
Sitat av Gelémannen Vis innlegg
Her passer det kanskje å nevne at folk diskuterer på bakgrunn av svært ulik motivasjon. Noen diskuterer kanskje bare for å stadfeste at de "er smarte", jeg har følt på den selv noen ganger.

Poenget er at ikke alle er sokrates'er som spankulerer rundt med 100% altruistiske intensjoner i dur av å endre verden til et bedre sted.
Vis hele sitatet...
Nei, åpenbart ikke. Men spørsmålet er om man skal behandle fyren i kommentarfeltet til VG som støtter Lishaug med åpenbar rasisme på samme måte som Bankmann1 som også støtter Listhaug over her. Jeg vil si nei, da jeg vil påstå god debattstil dikterer at man diskuterer i god tro inntil man har grunn til å tro at personen er helt ute og sykler.

Jeg har som nevnt ingen problemer med at folk blir kalt rasister og det som verre er - men da skal man pokker meg være så sikker at man nærmest er villig til å legge livet sitt på linja for det. Man må skille snørr og bart, og se at jeg tar til orde for å lese folk ærlig, og ta det de sier, ikke meninger man tillegger dem fordi noen av deres synspunkter overlapper med ideologier man mildt sagt ikke setter pris på. Litt som at ingen i en diskusjon om kapitalisme og sosialisme må starte sitt innlegg til støtte for sosialisme med å ta avstand fra Stalin, noe man nærmest må i USA og slipper i Norge, og godt er det. Jeg vil se samme villighet til å lese hva folk sier, og ta dem på dette, da det sjeldent mangler på dette, fremfor å tillegge de meninger de ikke har uttrykt.
Sist endret av Xasma; 27. november 2016 kl. 14:01.