View Single Post
Jeg støtter aksjonen 100%.

Sitat av The Riddler Vis innlegg
Du vet kanskje ikke at for å arbeide med barn må en fremstille en plettfri vandel når det kommer til overgrep og slikt?

Dermed er det ingenting for 'mannegruppa' Ottar å ta tak i når det kommer til barnehagearbeidere.
Vis hele sitatet...
Du er klar over at majoriteten av sexforbrytere ikke engang blir anmeldt og at majoriteten av de som blir anmeldt ikke dømmes? Det vil si at det er flere hundretusener som ER overgripere men uten noe på vandelen.

Sitat av Stray Wanderer Vis innlegg
Selv hvis Mannegruppa hadde truffet riktig i alle tilfeller, så vil uskyldige i form av slektninger/familiemedlemmer av den overgrepsdømte lide (sånn som det ble poengtert i TV2-artikkelen). Alt denne aksjonen fører til er mer lidelse for både skyldige og mange flere uskyldige, og den oppnår ingen positiv resultat. Det er ren og skjær brutalitet for brutalitetens skyld, for å heve seg over andre, for å få ut aggresjon og frustrasjon som mange av medlemmene i Mannegruppa åpenbart lider av. Hvordan ble verden bedre for noen? Den ble tvert imot verre!
Vis hele sitatet...
Jeg ser ikke hvordan familie og venners "lidelse" ved outing er værre enn offerets lidelse og fremtidige ofres lidelse og liv. Det er en nedslående nyhet å få vite at en venn eller familiemedlem er sexforbryter men her er det da den universelle holdningen til sexovergrep som må endres til noe felles dvs avsky og ikke holdningen mot outing. Jeg har et familiemedlem som er dømt for uakseptable ting som er forkastelig for samfunn og familie å støtte. Jeg fikk vite om hans ugjerning først når jeg ble voksen å det endret synet mitt og relasjonen til vedkommende men mitt sjokk og mitt tap av familiemedlem sånn jeg kjente han skal ikke tas mer hensyn til enn offeret og dets familie. Jeg hadde og kompiser nå bekjente som både vært anmeldt og dømt og anmeldt og ikke dømt for voldtekter og hvor enn stor belastning det er for venner og familie så veier det ikke tyngre enn det ofrene ble utsatt for. Her kommer det universelle synet på sånt inn som jeg nevnte.. Det er viktig at alle uansett relasjon til gjerningsmannen syns det er forkastelig og ikke begynner å finne punkter som bunner i sympati med gjerningsmannen (at han blir stemplet, dømt, utstøtt, mister jobben... Ikke no som gir justice til handlingen uansett men skal sies at ingen av dem hverken ble utstøtt eller mista jobben så de slapp billig unna spør du meg)
I begge tilfellene der det endte med dom ville ingen gjettet eller trodd at de var sånn, men i flere av tilfellene det endte med henlagt sak hadde alle registrert oppførsel på kanten med de gjeldende personene og når de er sånn in public er det ikke vanskelig å skjønne at de er enda værre bak en lukket dør med et offer. Noen ble sosialt utstøtt av enkelte, men de de sakene handler om er mennesker med status og mange tilhengere både i omgangskrets og av fans gjennom musikk og sosiale medier å jeg tror de tenker seg om ekstra før de gjør det samme igjen når de skjønner at det kommer ut, selvom de gir faen i loven og politiet. Jeg syns ikke at de skal få slippe billig unna og de fleste enten det er familie eller venner vil også kunne signere på at det de har gjort er forjævlig. Kanke sammenlignes med dødsstraff...