View Single Post
Sitat av celtseus Vis innlegg
Først og fremst er det positivt overraskende siden mannegruppa Ottar før har promotert voldtektsjokes ol. så det er bra de tar et tydelig standpunkt nå.
Vis hele sitatet...
Pft. De har vel neppe sluttet med misogynien sin, jo mer ute og kjøre man er der jo viktigere blir det å markere avsky mot de som er enda verre. Det er ingen steder pedoer er mer hatet enn i fengsel, også av voldtektsforbrytere.

Jeg tenker: hva faen forventet han når man gjør noe sånt mot et uskyldig barn og menneske?!
Vis hele sitatet...
Men du er jo for å gjøre dette mot potensielt uskyldige, fordi noen i verdens mest flåsete fb-gruppe har fått for seg at det er sant? Hva tenker du om at det hadde skjedd med deg? Ut fra det du skriver her og generelt, så virker du som en helt typisk person noen fra et sånt miljø ville synes det var kult å stemple som pedofil. Du ville isåfall ikke vært den første som ble urettmessig utsatt for en sånn heksejakt, og når noen roper heks så sjekker ikke resten av flokken kilder.

Samtykkelov er et eksempel fordi den juridiske definisjonen på overgrep da vil være om personen har gitt eller var i stand til å samtykke og forstår hva man samtykker til eller ikke, og ikke slik definisjonen står i dag må innebære vold eller truende atferd. Det er rapportert fra voldtektsmottakene at 70% av voldtektsofre fryser til som en automatisk ukontrollerbar fight or flight respons som man også ser hos dyr som opplever fare (spiller død) og ikke klarer å kjempe mot sånn at majoriteten av voldtekter skjer uten vold, det gjelder i enda høyere grad overgrep mot barn og mindreårige.
Vis hele sitatet...
Her er jeg litt uenig med deg, og dette er egentlig en såpass interessant diskusjon at du gjerne kunne laget en egen tråd om det. Jeg mener samtykkedefinisjon er et blindspor, og at uaktsomhetsparagrafen vi har er et bedre virkemiddel. Selvsagt helt enig med deg i at prosenten domfelte er til å grine av.
Sist endret av *pi; 1. juli 2020 kl. 17:57.