View Single Post
I innlegget beskrev jeg potensielle konsekvenser av å ha en stor andel barnløse single menn i befolkningen som kan gjøre at de negative konsekvensene blir større
Vis hele sitatet...
Hvor mangen sånn cirka barnløse single menn som ikke selv har valgt dette finnes det i Norge i dag da? er det et problem vi har i Norge i dag?

Jeg tror man reduserer sannsynligheten for langvarige kulturelle, etniske, og religiøse spenninger til null dersom man begrenser innvandring fra ikkevestlige land drastisk. En situasjon der en betydelig andel av den mannlige befolkningen ikke finner seg partnere øker sannsynligheten for at spenninger oppstår.
Vis hele sitatet...
så om bare Norge landet oppi stein røysen stenger for all innvandring så vil Norge bli fri for spenninger og alt vil bare bli bra? hva med indre spenninger?

Når partnerløse menn begår betydelig mer kriminalitet enn omtrent alle andre grupper er det et større problem enn partnerløse kvinner på et samfunnsmessig plan.
Vis hele sitatet...
Kan du vise meg en statistikk som viser at kvinner uansett hvor og når har begått mere kriminalitet enn menn?

På et personlig plan tror jeg også det er ett større problem for menn å ikke finne seg partner enn kvinner. I det minste i moderne velferdstater som Norge der kvinner ikke havner i økonomisk uføre av å ikke ha partner. For det første vil partnerløse kvinner i langt større grad ha tilgang til sexualpartnere. For det andre vil partnerløse kvinner i større grad ha mulighet til å skaffe seg barn. Barnløshet i samfundet har økt betydelig mer blant menn enn det har blandt kvinner. Selv om like mange kvinner som menn svarer at de vil ha barn nå som før. Det kan selvsagt skyldes flere faktorer, men jeg kan ikke se at det er helt søkt å hevde en økt aksept for skillsmisser, som gjør det mulig for kvinner å bytte på de samme ressursterke partnerne, bidrar til at flere menn ender opp uten barn.
Vis hele sitatet...
Her drar du bare frem masse greier som ikke henger sammen med den virkeligheten jeg ser,skremmende egentlig hvilket syn du har på kvinner.
men det er ikke vanskelig å se for seg at 120 gutter for 100 jenter kan ha en negative konsekvenser både på ett personlig og samfunnsmessig plan
Vis hele sitatet...
så samfunnet burde sørge for at det er nok damer ved og nekte folk fra ikke vestlige land inngang sånn at det ble nok damer til alle?
Den er allikevel et stykke unna statistikken fra 50 tallet
Vis hele sitatet...
så det du ønsker deg er et samfunn der mannen regjerer og sjefer over konen sin,hun tar seg av barna og deg og du er liksom kongen i hjemmet? si meg hva synes du om at kvinner har like rettigheter som menn og at kvinner i dag er i full jobb er det sånn det skal være synes du,eller vil du ha 50 talls tanke gang tilbake ?