View Single Post
Sitat av Gomper Vis innlegg
Det er Islam jeg er redd for. Ikke hvor mange pigmenter folk har i hudden. Muslimske menn former barna sine selvfølgelig til å bli muslimer. Noe som vil si at vi vil få veldig mange flere muslimer i neste generasjon når våre kvinner blir dems koner og etterhvert også konverterer til islam. Jeg sier ikke at folk ikke skal velge selv hvem de har seg med eller sprer genene videre med.. Herregud jeg står da for frihet. Men varsel lampene for neste generasjon blinker når jeg ser utviklingen i samfunnet.
Vis hele sitatet...

Våre kvinner sier du? Hvems kvinner spør da jeg? Blir ikke dette litt som oppe i nord der vernepliktige havnet i slåsskamp med lokale bygdegutter fordi de lokale mente vernepliktige "stjeler damene dems".

Like lite som damene i nordnorge tilhører nord-norske gutter/menn, like lite tilhører norske damer norske menn.

Norske kvinner må da få velge partner helt uten at du skal dra fram en religiøs problemstilling, problematisere rundt hudfarge og etnisitet og dra konklusjoner fra "hva du ser på kjøpesenter". Du har ikke belegg for å danne slike meninger. Matematisk er det langt flere norske hvite kvinner som får norske barn som blir innført i statskirken.

Jeg har såpass tillit til individet at jeg regner med at kvinner som lever i et forhold der det er forskjellige religioner, etnisitet osv. forteller sine barn både om koranen og bibelen eller hva de nå bruker som "lærebok", samme går for kultur og verdier - pluss at når barna blir eldre så tar de helt egne valg uavhengig av hva foreldrene mener og tror.

Vi er individer ts, ikke en grå homogen masse.

Sitat av Bruntogblandet Vis innlegg
Definisjonen av "etnisk norsk" er veldig defuse fordi vi ikke kjenner til noen presis definisjon. Har man norskfødt far/norskfødt mor er man per min definisjon etnisk norsk.
Vis hele sitatet...

Hva med de som har en norsk og en samisk foreldre? Eller en svensk og en kvensk? Er de ikke norsk da?

Og hvorfor skal vi ha strenge definisjoner på hva som er å være norsk?
Sist endret av frtoretang; 8. desember 2016 kl. 21:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.