View Single Post
Det er ikke lenge siden det sprengte og det ble utvekslet skudd over alt rundt oss. Angrepet på cafeer, konsertlokalet Bataclan og fotballstadion i Paris. Bombingen på flyplassen Zaventem i Brussel. Han som tok seg inn i kulturhuset Krudttønden i København å skjøt vilt rundt seg. Husker du Charlie Hedbo saken i 2015? Trenger jeg å nevne fler? Det har ikke vært så mye dritt i europa siden andre verdenskrig. Jeg liker ikke utviklingen. Mine meninger om å være skeptisk til islam er basert på egne erfaringer i livet, nyheter (ikke bare dagbladet lol) historer fra kompisers erfaringer, at jeg har lest litt for mange sitater fra koranen jeg direkte føler meg støtt av som den "vanntro" personen jeg er. Men helt teoretisk reflect78: syntes du det er rettferdig at kvinnene i norge har flere hundre tusener av potensielle sex partnere (evt fedre til deres barn) å velge mellom enn det mannfolket har? Jeg syntes dette er et viktig spørsmål
Så kan dere gneldre om hvor rassist jeg er og hvor uattraktiv jeg er. Men når jeg har luftet denne saken med kompiser face to face så er det facsinerende hvor forkjell det er på svarene jeg mottar iforhold til det som viser seg her. Men folk vil rett og slett ikke touche det spørsmålet. Akkuratt som når 3000 muslimske ekstremister protesterte i london mot Charlie tegningene og forsvarte terror handlingene i paris. Mange spørsmål dukket opp men det endte med å se en annen vei. Jeg ser at jeg har formullert meg rart og uoversiktelig i første post. Jeg vet godt at det er mye spill for galleriet og styggdom med kristendommen gjennom århundrer. Men det er da lenge siden folk startet å grille kristendommen? Det meste har blitt konfrontert, vi i vesten har vel aldri spart på kruttet når det kommer til å konfrontere kristendommen (ihvertfall ikke på mange år). Men islam skal ikke kritiseres.. Nei jeg er ikke kristen