Tråd: Rubi data
View Single Post
Sikkert lett og misforstå siden deres, men jeg kjøpte gtx 680 kortet mitt innpakket i orginal eske forseglet, alle ssd diskene mine er kjøpt der, samt hovekort og Tower, alt dette var nytt.

De selger Pc utstyr som er helt nytt rett fra leverandør, og de bygger pcer, fra gamle komonenter og selger det videre, var jo som han selv sa med kortet mitt, vist jeg betalte han 1000kr for et nytt kort kunne han bare hive den i hans egen pc eller en som skulle selges for dvi portene var ok.

Sitat av doseren Vis innlegg
Nei, det må du ikke. Du må regne med at det kan være normal slitasje, men er det skader utover dette plikter butikken å opplyse om det. De plikter også å opplyse om at varen er brukt.
Kikket kjapt på siden, det eneste jeg så om brukte varer var Refurbished PCer. En refurbish PC er ikke det samme som en brukt PC, det er på godt norsk en Oppusset PC, du forventer da at den er i tilnærmet ny stand, at større skader er reparert og at den ellers er shinet opp.

Forøvrig, angreretten gjelder brukt like mye som nytt så fremt det er solgt som forbrukerkjøp.

Og, uansett om de selger brukt, om de sender en annen modell enn du har bestilt så har du rett til å heve kjøpet på selgers regning.
Vis hele sitatet...
Glemte og @tagge deg
Sist endret av jackmax; 20. desember 2014 kl. 15:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.