View Single Post
Sitat av hippiecrack Vis innlegg
Lanjelin så du tar deg tid til å forututset at en trafikk ulykke kan skje hver dag du reiser til jobb? Dette var litt usaklig.
Vis hele sitatet...

Det er du som er usaklig. Når du har 10 minutters margin og du VET at du alt har brukt opp alle sjanser så burde du selv ha foretatt "risikovurdering" og insett at 10 minutters margin er for lite.

At du ikke har "penger på kortet", vel det handler jo om prioritering. Og noe arbeidsgiver egentlig ikke bryr seg veldig mye om.

Legg deg langflat ift sjefen, innrøm din synder og be om en sjanse til. Om du får den sjansen så må du heretter sikre deg at du vil komme tidsnok, samt sørge for at du både er tilgjengelig og at du kan kommunisere med jobben om noe uforutsett hender.

Om jeg var i din situasjon og viste at jeg alt hadde 2 advarsler for å komme for sent så ville jeg straks jeg så trafikkulykken fått lånt en mobil av en av de andre på bussen eller bussjåføren og sendt en melding til nærmeste leder. Nå gjorde ikke du det, og realiteten kan bli at du får sparken. Om det skjer så får du bare lære av det og sørge for at du viser mer ansvar i neste jobb.

Å få sparken trenger ikke være krise, om en ser på ting i et lengre perspektiv. Kanskje ikke dette var rett jobb for deg? Sålenge du lærer noe av dette så er det verdi i dette, uansett om du får beholde jobben eller ei.
Sist endret av frtoretang; 12. november 2016 kl. 14:04.