View Single Post
Sitat av Alge Vis innlegg

Hadde jeg vært deg så hadde jeg begynt med MDMA. Ta det sammen med noen nære som er villig til å høre deg ut og gi deg ros og kritikk. Mye å lære av MDMA, men en helt annen lekse enn du får fra psykedelika.
MDMA er jo ingen psykedelika egentlig, men kan få mange gode perspektiv forandiger av stoffet for det. Det som er fint med MDMA er at det skal godt gjøres å få en "bad" tripp på det
Jeg har fått mye ut av MDMA. Like terapeutisk for sinnet mitt vær gang jeg tar det. Er du langt nede så kan MDMA være ett lys i mørket for å si det sånn. Bare pass på å ha riktig setting, ikke stikk på fest å forvent at du skal få noe ut av det. Ta det med noen du kan snakke med og som du stoler på, en lite kjerne gjeng som kan sitte å chillen sammen noen timer
Vis hele sitatet...
Vil bare tilføye her at MDMA kan også forverre ting. Du får kanskje mer empati og forståelse for ting, samt at ting føles veldig positivt og fint uansett hva det er, akkurat der og da. Også kan du ha den afterglow'en hvor du kan kjenne disse følelsene litt i ettertid. Kanskje er dette nok til at du får sett ting i nye perspektiver, men som sagt - MDMA trenger ikke være "ett lys i mørket", og jeg vil tro det finnes bedre alternativer som ikke tar deg på heeelt den samme badtrippen som MDMA kan gjøre. For hvis det skulle bli en badtripp, så kan du ende opp med å føle deg ganske mye lenger nede enn du i utganspunktet er. Det er min erfaring, og selv om dette kun har skjedd meg en gang, så var det nok til at jeg tok avstand fra MDMA uten å blunke. Men dette er individuelt og trenger jo ikke skje deg :-)

Kanskje Ayahuasca er noe du kan lese litt om og finne interessant? Jeg har ikke lest mye om det, så bare nevner det just in case.

Vil gjerne høre fra deg om du finner ut av det!

Edit; så nettopp innlegget ovenfor, haha..
Sist endret av lystgass1; 3. mars 2017 kl. 00:53.