View Single Post
Sitat av Sitronbrussomsm Vis innlegg
Hei jeg er en 20år gammel mann med et problem. Jeg har slitt med dette i en stund Jeg vil si siden 2016 når jeg ble introdusert til hasj. Jeg har ikke noe preferanser for hva slags rus. Jeg prøver å ungå alkohol pga jeg trener mye, men visst jeg ikke klarer å få tak i noe annet så har jeg ikke noe annet valg føler jeg.
Jeg er ikke deprimert, jeg er ikke ensom jeg bare hater å være edru jeg synes det er kjedelig. I hverdagen er det ikke så ille. Jeg jobber fra 7-3, når jeg er ferdig så trener jeg og lager mat. Plutselig er det leggetid Jeg får liksom ikke tid til å kjede meg. Det betyr ikke at jeg er alltid edru i hverdagen, men det er så sjeldent at jeg inntar noe mellom mandag og torsdag.

Det er når det er helg jeg går heilt amok. Jeg innser nå at jeg har et problem. Forigje helg før jul røykte jeg opp 10+gram med hasj, svelgte 25 sobril og 1 flaske med cosylan. Helga før det drakk jeg en heil flaske 40%, ei flaske vin og flere pils. Noen helger før det igjen spiste jeg over 30 tramadol. Jeg er ganske sikker på at jeg fikk et anfall siden det er et stort mellom rom hvor jeg ikke huska noe som helst.

Når jeg er med kompiser så blir alle veldig overasket over at jeg kan røyke flere gram på en session og hvor mye dritt jeg kan ta inn. Jeg har det siste året også gått over ''streken'' jeg satte for meg selv. I 2020 har jeg tatt amfetamin flere ganger, oxy flere ganger og molly et par ganger. Jeg er veldig glad i å eksperimentere også. Etter å binge oxy lengta jeg etter noe som kunne gi samme rus. Jeg prøvde å skaffe heroin, men heldigvis ble jeg svindlet. Jeg ser nå tilbake på det og tenker hva faen! Det har vært mange ganger hvor min nysjerrighet har tatt overhånd. På 19års dagen var jeg på vippet til å prøve crack, men noe inni meg stoppa meg.

Jeg har meste parten av livet mitt på stell. Jeg bor for meg selv og jeg jobber. Jeg har en nokså stor venner krets. Problemet mitt er at jeg må ruse meg for å kunne ha det gøy. Jeg klarer ikke å game eller se en film uten å være schækk. Det går så mye penger til rus også. Jeg føler også at hjernen er frya heile tiden. Jeg kan nevne at jeg også har aspergers og tvangslidelse. Jeg føler at jeg også selv medisinerer litt siden jeg har mye innpåslitne tanker. Mye tanker som er veldig negative og hasjen og rusen demper den stemmen inni meg.
Vis hele sitatet...
Føler jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver. 2020 ble et helt annet år for meg også. Bare at jeg ikke ble scamma når jeg skulle kjøpe heroin, å ble hekta på det rimelig fort.

Er i behandling nå, men savner å være ruset på et eller annet hele tiden. Er jo jævli kjedelig å plutselig ikke ha noe lenger.

Håper det blir lettere etterhvert, både for deg og meg. Er ikke noe fremtid å leve sånn her. Jeg endte opp uten jobb og store deler av min familie pga rus.