View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Crooked
Fikk et bilde i hode fra Sword in the stone, en gammel Disney klassiker. Det tårnet til Merlin ga meg inspirasjon.
Luretitter litt på en tutorial om å lage en brønn, der lager man 4-5 steiner, duplikerer de og så en simple deform modifier for å lage en sirkel av de. For en eller annen idiotgrunn så får jeg ikke det til å stemme, jeg får aldri en ren sirkel men en ellipse.
Finner ut at å lage en to-tre steiner og så en array modifier for å duplisere de bortover og så en curve modifier fungerer ypperlig der curven er en sirkel.
Lager steinsirkelen min til et fast objekt og bruker så array i Z aksen slik det blir et tårn, bruker så en curve modifier igjen på heile sjiten og lager den merkelige bøyen på tårnet.
Litt samme teknikk med takstein, men siden alle skulle være forskjellig orientering og størrelse så er de individuelle sirkler av takstein styrt av hver sin sirkel.
Lager vinduet, sletter litt av steinene for å lage et hull og så bruker teknikk med å lage et par steiner og en curve for å bøye de til vinduskarm.
Lager måne, henter texture til det fra nasa, hadde tenkt en mer cartoon-stil men orka ikke bruke tid, jeg suger balle til å male/tegne ting.
Slenger på litt atmosfære, litt lys, finner ut at det mangler noe.
Lager noen flaggermus for å fylle himmelen litt mer, anser meg som fornøyd.
Mye støy i bildet pga atmosfæiske greier, bruker for andre gang i mitt liv compositor i blender, takk for påminnelsen Jonta, og bruker bare en denoiser for å fjerne støy. Jeg har aldri brukt compositor til mer, burde vel ta en nærmere titt på det en annen dag.
Brukte en 3 timer.

Render: Cycles
Render Tid: 1min 34sec
Vertices: 47,172

Edit
Fuck it, lasta opp en ny revisjon av bildet, med litt mer belysning her og der, ble sittende å stirre for lenge og syntes det var så mørkt rundt tårnet at jeg bare måtte fikse. lenke til det første utkastet for de som vil se
Sist endret av Dodecha; 1. august 2020 kl. 00:23.