View Single Post
Sitat av Mari_pårørende Vis innlegg
Hvordan foreslår du at jeg hjelper ham? Jeg tar imot alle forslag, men klarer ikke helt å finne i teksten din hva du foreslår at jeg kan gjøre. Jeg har selvfølgelig prøvd å hjelpe ham og støtte ham.

Jeg er dessuten litt overrasket over at du mener at jeg burde dumpe ham, uten å gi ham flere sjanser, samtidig som du foreslår at jeg skal hjelpe ham..?
Vis hele sitatet...
Hvordan jeg tenker du kan hjelpe ham skrev jeg masse om i forrige post. Det er selvsagt ingen fasit, men et alternativ til den konfronterende linjen du beskriver selv. Hadde jeg trodd din metode hadde funket, så hadde det vært det aller beste og mest effektive, men jeg tror bare det skaper større avstand, mer løgn og bedrag.

Jeg sier ikke at du skal dumpe ham. Jeg sier at hvis din strategi er en konfronterende linje med tvangsmessig testing av en voksen mann, så kan du like gjerne dumpe ham først som sist fordi det er bortkastet tid. Du ser på det som å gi han flere sjanser, jeg ser på det som seigpining av forholdet og i realiteten ikke noen ekstra sjanse. Du har selvsagt lov til å være uenig, men du spør om råd her.

Nøyaktig hvordan dere skal gå fram, det vet jeg ikke, men det er åpenbart at dere trenger hjelp utenfra. Om det er å starte med en time, i lag, hos hans fastlege, om det er å ta kontakt med familievernkontoret eller noe helt annet kommer mye an på tilbudet der dere bor.