View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Sier ikke at det er greit, men tenkt litt før dere stempler fyren som totalt udugelig.
Vis hele sitatet...
Hvem har stemplet fyren som totalt udugelig?

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Må si meg enig med dette. Har tenkt mye på denne tråden. Jo mer jeg tenker, jo mer synes jeg synd på faren i denne familien. Dette opplegget her kommer til å ende i tragedie, garantert.

Ja, far fucka opp. Han gjorde noe som var veldig lite gjennomtenkt og potensielt farlig. Men, guess what, mennesker fucker opp hele tiden. Det er ikke noen grunn til å stemple de som «håpløs» av den grunn. Når man får barn i dag skal alt være så forbanna perfekt. Hus, bil hytte, alt skal være på plass før man får barn. Av den grunn får vi barn senere enn aldri før, noe som er en negativ utvikling. Blir kvalm av alle mammabloggene som skal fremstå så overperfekte, alt er sunt, alt er perfekt. Fuck off. Før i tiden kom barn når de kom. Alt trengte ikke være som en mammablogg.

Husker de fortalte oss på helsestasjonen at vi ikke kunne drikke alkohol, selv ikke når barnet hadde lagt seg. Fuck me! Når jeg var barn var vi med på fest. Så ofte far meget beruset uten at jeg tok noe skade av det. Hysteri..

Jeg synes synd på dere. Du har barnet hans i magen. Det er det ultimate pressmiddelet. Du kan gjøre hva du vil med han nå. Han har ingen kontroll, tenkt deg så frustrerende det er.
Og vær så snill bestem deg med engang. Du kan ikke beholde han bare fordi det er praktisk, også dumper du han når han ikke trengs mer. Det er slemt gjort i så fall. Han står i en posisjon hvor han kan miste alt. Du har så mye makt akkurat nå. Akkurat denne makta vet kvinner å bruke og det gjør meg rasende. Far blir så ofte urettferdig behandlet i forhold til barn. Her har likestillingen en jobb å gjøre.

Du sier også at du ikke vil at han skal kose seg med cannabis fordi du synes det er kjedelig. Så utrolig egoistisk. Da kona mi var gravid var det ikke noe problem at jeg f.eks drakk en flaske vin sammen med henne. Hun var glad i meg og syntes jeg fortjente det.

Jeg får inntrykk av at dere er mer mot hverandre enn med. Et sånt forhold vil aldri fungere. Tror det ligger mye samlivsproblemer her utenom hasjen. Trust me, jeg har vært gjennom småbarnsperioden selv, og vi holdt på å gå fra hverandre så mange ganger. Vi nærmest hatet hverandre i perioder. Men heldigvis blir det bedre bare man holder ut.

Jeg har ingen tro på at det presset du legger på han nå kommer til å funke. Drit i urinprøvene, det er så nedlatende. Hadde bedt kona dra til helvete om hun ville urinteste meg for å stole på meg.

Narkotika blir mest sannsynlig avkriminalisert snart, så da slipper man den bekymringen også. Vet ikke hvordan dette vil fungere i forhold til barnevern og slikt, så vi får se.
Vis hele sitatet...
Jeg vet nesten ikke hvor jeg skal begynne engang for å svare på dette. Jeg setter pris på alle svar og alles meninger, men her var det jammen mye sprøyt. Om narkotika kommer til å bli avkriminalisert eller ikke, og når dette eventuelt skjer er totalt irrelevant i denne saken. Per i dag er det ULOVLIG. ULOVLIG! Og blir han stoppet av politiet, som Coffern over her, så blir barnevern koblet inn, uansett hva jeg eller noen annen her i denne diskusjonen måtte mene! Er dette så vanskelig å fatte? Det er mulig det er synd på far, men ikke av de grunnene du tar opp her. Så flott og behagelig for deg at kona di godtok at du rusa/ruser deg. MEN FOR MEG ER DETTE IKKE GREIT, OG DET HAR ALDRI VÆRT DET. Da vi traff hverandre og han fortalte om sin forhistorie, ga jeg klar beskjed fra første stund om at en slik levestil ikke var noe jeg kom til å godta. Dette har han meget godt vært klar over. Så kan man selvfølgelig mene at jeg var naiv som trodde eller ikke trodde at han kom til å klare å holde seg unna dop.

Du skriver at du trodde jeg var ute etter å redde forholdet og at tisseprøver ikke er veien å gå. Vel, barna kommer før forholdet. Du kan bli så rasende du bare vil for min del. Ja, det er mulig det er nedlatende med tisseprøver, men det er jo ikke mulig å stole på ham ellers. Ja, mor (og særlig en nykter mor) står ofte sterkt i forhold til en far i dagens samfunn, og jeg er ikke enig i at det er riktig. Jeg ønsker jo heller ikke å «ta barna fra ham»! Jeg ønsker jo at han skal være i livene deres! Det er derfor jeg velger å ordne opp selv med tisseprøver i første omgang fremfor å kontakte offentlige instanser. For igjen: DETTE ER STRENGT FORBUDT!!

Sitat av lidran Vis innlegg
Jeg har stor sympati med det du står i, men her tror jeg du velger feil strategi. Enten får du hjelpe ham, eller så får du si at forholdet er kommet til veis ende. !
Vis hele sitatet...
Hvordan foreslår du at jeg hjelper ham? Jeg tar imot alle forslag, men klarer ikke helt å finne i teksten din hva du foreslår at jeg kan gjøre. Jeg har selvfølgelig prøvd å hjelpe ham og støtte ham.

Jeg er dessuten litt overrasket over at du mener at jeg burde dumpe ham, uten å gi ham flere sjanser, samtidig som du foreslår at jeg skal hjelpe ham..?
Sist endret av Mari_pårørende; 29. mars 2018 kl. 12:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.