View Single Post
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Hvordan kan du konkludere med cowboy-tilstander i politiet basert på en enkelt politimann (som forøvrig ble mindre og mindre fri til å gjøre som han ville gjennom årene)?
Vis hele sitatet...
Det er nok litt dum av meg å skrive sikkert, men jeg trodde bare at enkelt stående politifolk hadde en viss rapporteringsplikt til ledelsen, altså, som politi er man ekstra utsatt for korrupsjon, og da overrasker det meg at det finnes personell som kjører sitt eget løp. Kan skjønne at grupper jobber sammen i hemmelighet evnt, men alikevel så mener jeg at alt må klareres med en ledelse. Spesielt siden det er så mange saker i det siste hvor Politiet har brukt ulovlige metoder, som det hevdes i avisartikler jeg har lest iallefall.


Hvorfor skulle det være ulovlig? Lovverket åpner for slike metoder i spesielle tilfeller. Aksjonen gjorde jo blant annet at man hindret flere drap.[/quote]

Jeg bare inrømme at jeg ikke kjenner regelverket, men det finnes eksempler som slår tilbake på politiet, hvor hovedpersonen ble frikjent for smuglingen pga provokasjon.
http://www.dagbladet.no/nyheter/nark...plask/65327876

Og spesialenheten etterforsker Betew saken nettopp pga lovbrudd fra Politiet selv om Statsadvokaten har godkjent innførselen av hasjen.

Sitat av Yalla Vis innlegg
Det der er jo nesten litt interessant, fordi det er en politimann som er tiltalt så er plutselig en person som Cappelen troverdig? Altså, jeg tenker bare på hvordan media og folket dømmer Jensen på bakgrunn av en sånn gjennomført råtten fyr med en livserfaring som kriminell junkie. Cappelen er jo åpenbart bitter og har ingenting å tape annet enn eventuelt forholdet mellom de to på å dra med seg Jensen ned i sin egen gjørme.

Hva er nå greie med denne smuglingen?
Vis hele sitatet...
Cappelen er jo ikke troverdig for 5 øre mener jeg, men Jensen har altså stolt på Cappelen. Og eks-samboeren til Jensen forteller at Cappelen røyket Heroin hjemme hos Jensen.

Det er vel mange som er skeptiske til Cappelen, men man må nesten bare forholde seg til det han sier?

Sitat av Yalla Vis innlegg
Så hva er greia her, skal Jensen ha hatt informanter i tollvesenet?
Vis hele sitatet...
Hm, ja det kan kanskje virke litt rart, vet ikke hva jeg skal tenke om det hvis tollvesenet ikke påvirkes av Politiet, det er usansynlig at Jensen har informanter i Tollvesenet, men han har sagt at hoder vil rulle.

Det er bare spekulasjoner jeg kommer med
Sist endret av Spaceman; 8. januar 2017 kl. 14:42.