View Single Post
Skinny But Dangerous
SkinnyPIMP's Avatar
76
Trådstarter har du mer informasjon å gi. Spesielt hva du selv har tilgang på.
For å legge et grunnlaget må du rekognosere mer enn du egentlig orker og planlegge nøye hvilket angrep du bør gå for. Aktivt og passivt. Spoofing og sniffing er nødvendig men finnes veldig mange forskjellige metoder å gjøre det på. Smører man en sykkel før en sykkeltur så går alt mye smidigere.

Er mulig å legge et gyldent grunnlag for et MITM-angrep (man in the middle). Har man den delen i boks så er har man i teorien kontrollen på nettverket da man kan injecte og exploite en hel rekke med alvorlige angrep direkte. Umulig å merke for Ola Nordmann.

Ville brukt Kali Linux sammen med det svenske VPN-softwaret 'Mullvad' - ingen DNS leaks

Er det et lokalt jobb-nettverk? Er nettverket eid av en privatperson/ENK eller et større firma for eksempel? Her er det lett å drite seg ut hvis administratoren av nettet er en dreven fyr. Er du eier så er det en enkel oppgave.

Du tar en risiko dersom du prøver på det vil jeg tro og derfor svarer jeg bare generelt. Forøvrig er jeg nesten overbevist om at politiet i Norge ikke har noe særlig hackekunnskap.
Får de en anmeldelse på deg med bevis så er de helt sikkert eksperter og da blir du stilt til veggs med engang.

Ville droppa det.