View Single Post
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av subscribe Vis innlegg
Sammenlikningen min er av et helt annet omfang, men prinsippet blir det samme. Dessuten er det ikke som at offeret har flashet pengene. I tillegg til dette har folk flest verdier for langt over 1500 i lommene sine(mobiler, etc). Mener du at dette kvalifiserer til darwin-award?
Vis hele sitatet...
Å legge mobiler eller verdisaker verdt flere tusen ulåst i en garderobe er også en mild darwin-award ja.

Det handler ikke om at noen fortjener å få ting stjålet. Det handler om at vi alle er klare over at det finnes tyver i samfunnet vårt, og så lenge vi har tyver i samfunnet så kan man ikke være så naiv at man tror at man kan legge igjen verdisaker helt uten noe sikkerhetsnett.

Jeg låser tilogmed inn skoene mine når jeg er på trening osv, nettopp fordi jeg har fått de stjålet tidligere. Jeg var ikke klar over at folk stjal sko, men nå har jeg heldigvis lært det og er mer forsiktig. Jeg holder også hendene mine på mobil og pengbok når jeg går i store folkemengder pga lommetyver. Det er mange ekstremt små og lite kostbare grep man kan gjøre til rutiner for å få SVÆRT mye høyere sikkerhet.