View Single Post
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Til en del av dere andre: Fytte helvete denne tråden tok en mørk vending. Her er jeg en som skal kurere spiseforstyrrelser, jeg er egentlig bare keen på å komme i buksa på henne. Jeg er generelt en jævlig fyr pga et spørsmål om å spørre folk om det går bra med dem? Synes faen meg synd på dere som klarer å komme dit oppi hodene deres. «Stalke henne for å plukke noe fra en hylle», er du seriøs og tror jeg skal følge etter henne?
Vis hele sitatet...
Spørsmålet er vel ikke så mye om du er en sånn fyr, men faktum er at det er mange akkurat sånne fyrer der ute - og de har en egen evne til å sniffe ut sårbare individer. Som jeg har nevnt så bør ikke dette handle om deg og dine edle intensjoner, men om henne og hvordan hun vil oppleve det.

Vet ikke om du har fulgt med på hashtaggen #villebaresnakkelitt. Er det ikke bare å slenge ut et hallo, hvordan står det til? Er ikke det bare hyggelig da? Ville jo bare slå av en prat, hva er galt med det? Det er creepy, og grunnen til at det er creepy er at det knapt finnes én eneste kvinne som ikke har hatt han der som satte seg ved siden av henne på bussen og gikk av et stopp før han skulle for å følge henne helt hjem på trappa, han som hun måtte gå tre runder rundt kvartalet for å riste av seg så han ikke skulle se hvor hun bodde, han som hun måtte argumentere og bli sur på for å slippe å ta med på festen hun skulle på. Vet du hvordan det er å stå og stotre og prøve å være høflig samtidig som du ikke gir falske forhåpninger, med klump i magen for at det er nok en sånn ekkel fyr og samtidig med dårlig samvittighet for at du tenker det, han ville jo bare snakke litt?

Du er ikke en ekkel fyr, men det er ekkelt å bli singlet ut som sårbar og det er ekkelt når folk bryter normer for hvordan man nærmer seg deg. Jeg skjønner at du vil godt, men dette handler ikke om deg, din empati og din smerte i miljøarbeiderhjertet. Det handler om henne. Ikke gjør henne til ditt hjelpeprosjekt. Det er sånn jeg ville oppfattet den tilnærmingen. I beste fall.
Sist endret av *pi; 7. september 2021 kl. 00:07.