View Single Post
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Jesus mann. Han drev kjøreskole før jobben i vegvesenet. Og kjøreskolebiler har to sett med pedaler så han kan hjelpe til så mye han vil. Og å stresse elever er bra det fordi det er mye bedre læring å vært gjennom litt stress når det først gjelder.
Vis hele sitatet...
Jeg veit at kjøreskole biler har krav om pedaler på hver side, men det kan fortsatt bli både plagsomt for elev og andre trafikkanter. Dessuten en det en helt unødvendig risiko, da stress håndtering burde komme etter man i det minste har grunnleggende kjøreferdigheter. Den eneste det er bra for er kjøreskole lærere som får mere penger fordi eleven trenger flere timer da han ikke får øvd på det som burde være hovedfokus; håndtere clutch, gass og brems. Stresse elever midt i rushtrafikken mens de skal lære grunnleggende kunnskaper om bilkjøring virker for meg helt blåst, og det må jeg vel få lov til å mene?

Sitat av NodSquad
Det er ikke akkurat som å kaste dem ut i krig med luftgevær.
Vis hele sitatet...
Det er ikke akkurat som at jeg noen gang har verken sagt eller insinuert dette heller. På denne måten blir det umulig å føre en saklig diskusjon da du bygger stråmannen mye høyere enn du har belegg for.

Sitat av Palumboism
Statens veivesen vil bare kjøre med deg under oppkjøring og de vil også ofte få deg til å kjøre i litt utfordrerne omstendigheter for å se hvordan du takler det

Er helt etter boka og utfordre eleven litt under kjøretimer med å få de til å kjøre i byen med mye trafikk som et eksempel. Man må jo utfordre seg selv for å bli bedre.
Vis hele sitatet...
Som sagt burde man kunne bruke clutch før man blir satt midt i rushen for å "lære fort". At veivesenet har utfordrende løyper har ingen sammenheng med å sette en fersk sjåfør midt i rushtrafikken, hva slags argumentasjon er dette?

Er stress håndtering et eget trinn i trafikk opplæringa som man skal gjennomgå før folk klarer å kjøre bil? Hvis det er "etter boka" å holde på sånn så vil jeg gjerne få noen kilder på dette, for det nekter jeg å tro.