View Single Post
Sitat av Dataskjerm Vis innlegg
«Ari Behn tok sitt eget liv 1. juledag» var ikke akkurat det første jeg forventet å se da jeg åpnet VG den dagen.

Og her sitter jeg og venter på at det kommer en lignende nyhet om Eirik Jensen. Jeg håper selvfølgelig ikke det skjer, men har en slags magefølelse på det...
Vis hele sitatet...
Den saken var også helt jævlig, uansett hva man følte om Ari Behn så var det bare så forferdelig trist. - Ikke at jeg tror en eneste nordmann ikke deler det standpunktet med meg.

Sitat av Bothrops Vis innlegg
Kom over en creepy youtube kanal som fenga min morbide fascinasjon. Noen historier ble for ille, men jeg måtte liksom fortsette å se. Nok til å miste trua på folk, ikke så underholdende lengre. Kan lese om sprø kulter i dagevis, men ekstrem maktmisbruk ovenfor forsvarsløse ofre stikker verre.
The Pit Of Despair Experiment - Hell in a research lab
Detaljerte beskrivelser av temmelig sadistiske dyreforsøk. Kanskje en low blow, men det ødela humøret grundig mitt den dagen. Har aldri likt aper forsåvidt, men det hjalp ikke der.

Junko Furutas 44 Day Nightmare
Inneholder alt TS advarer om, de skyldige hadde mektige kontakter og slapp jævlig billig unna.
Vis hele sitatet...
Takk for tipset, skal sjekke det ut. Deler den med at det er underholdende, er selv ganske sensitiv på seksuelle overgrep, som vi alle er. Dyremishandling er også bare helt jævlig, kan ikke velge mellom hvilken forbrytelse som er verst av alle: men her sitter vi i et samfunn hvor folk havner i fengsel for å ruse seg. Med alt som skjer, er det sinnsykt. Det har ikke så mye med saken å gjøre, men ville få sagt det.

Sitat av *pi Vis innlegg
Den Peter Madsen-saken er så absurd at den er i en klasse for seg. Alle elementene der er som tatt ut av en serie. Utøya er vel unødvendig å nevne, den sitter vel i alle.

Baneheiadrapene er definitivt en sånn sak, også før det kom opp på nytt. Det er noen stedsnavn som bare aldri kommer til å være nøytrale, Baneheia er et av dem. Og Bjugn, og Alvdal.

Mer interessant er kanskje de sakene som ikke er så unike i detaljene eller omfanget, men som av en eller annen grunn bare setter seg. For meg er Christoffer-saken en sånn. Det bildet av den ungen som biter seg i leppa, med de blanke øynene. Det handler vel litt om det systematiske sviket rundt. Samme med Monika-saken, med den horrible prosessen i etterkant.
Vis hele sitatet...
Enigx100. Forøvrig fikk jeg jævlig vondt når jeg leste Flaffersen sitt innlegg. Hvil i fred, og du har min kondolanse.

Sitat av Relevant Vis innlegg
Husker ikke hvor det var, men ei lita jente som bodde med en slem stemor som ødela alt hun klarte, helte kokende olje i skrittet, over brystet og over leppene til jenta over lengre tid. Hun ble funnet på fortauet og skrittet så ut som et åpent sår ifølge helsepersonell. Har ikke ønsket å finne tilbake til den artikkelen en gang, men så den for mange år siden og ble helt uvel.
Vis hele sitatet...
Den mener jeg å erindre, det var helt jævlig. At noen kan få seg til å gjøre enkelte ting... men spesielt mot sine egne som ser til mor som sin beskyttelse.

Sitat av equimanthorn Vis innlegg
Har hørt at bildet av han gir inntrykk ja.
Vis hele sitatet...
Legger ved en lenke til bildet av Christoffer.

Forresten så anbefaler jeg å sjekke ut listen over Norske uoppklarte drapssaker
Liste over Norske uoppklarte drapssaker
Sist endret av Jokke; 28. februar 2021 kl. 17:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.