View Single Post
Jeg anbefaler deg å prøve en app som heter myfitnesspal.
Kort sagt så teller den kalorier for deg og forteller deg hvor mye du behøver per dag avhengig av hva du vil oppnå.

Du tenker nok allerede at dette er slitsomt i lengden og jeg er helt enig! Men det som er fint med appen er at hvis du bruker den i hvertfall en stund og er oppmerksom, så lærer du hvor sunn/usunn mat er og hvor mye du faktisk behøver per dag.

Du kan stille appen inn på opprettholde vekten du har i dag, og da forteller den deg hvor mye kalorier du behøver per dag og hvor mye du har igjen før du har nådd din daglige grense.

Det du kan gjøre da er bare å spise som du gjør i dag, men du registrerer alt. Gjør dette i en/to uker.

Når du ser over hva du har spist så blir det fort tydelig hva slags mat som tipper deg over ditt ideele kaloriinntak per dag.

Jeg ble sjokkert og skuffet over hvor mye kalorier chillinøtter faktisk inneholder

På sikt så burde dette gi deg en bedre forståelse over hva du behøver per dag. Da er du også i en posisjon hvor du vet hvordan du kan spise litt mindre enn det du behøver per dag og gå ned i vekt.

Som sagt, det er litt slitsomt å registere alt du spiser, men denne appen er en av de bedre til det. Jeg har gjort dette av og på i flere år nå. Ikke for å nødvendigvis gå opp eller ned i vekt, men for å minne meg på hva jeg som er sunt/usunt og hvor mye jeg behøver per dag.
Sist endret av Aa52aa; 4. januar 2021 kl. 23:13.