View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Men jeg lurer på, vil en sånn person alltid være utrygg å bo med eller henge med?
Som sagt er han normal når han tar medisiner, men kan dem plutselig snappe allikevel? Hvordan kan man få han til å skjønne han må gå på medisiner som foreskrevet morgen og kveld, kanskje resten av livet? Han blir jævla støtt når jeg sier han må ta medisinen sin og virker ikke helt til å skjønne alvoret selv.

Han har primærkontakt i kommunen men ikke hjemmebesøk, det hadde han gått amok over. Tror det er viktig for han som ethvert menneske å kunne føle seg selvstendig og ikke som et barn, som han sier iblandt når jeg minnern på medisiner.. I tillegg er han jævla god på å spille frisk og si at alt går fint når han snakker med andre. Men det skjer ca hver 4-5 uke at han skipper meds noen dager og da kommer alle symptomer tilbake. Oppå det tar han seg en lisse, og det er derfor han skipper eller glemmer meds så da blir han paranoid av coken også. JEG syns han burde ha behandling for coke avhengigheten, ikke normalt å fortsette med det når det er det som har fått en schizo i utgangspunktet, men han vil ikke si det til behandlerne sine fordi han ikke vil miste muligheten til å ta seg en rev i helgene, som er uproblematisk mtp den psykiske ustabiliteten. Detta er en som har brukt alt mulig i alle år og jeg tenker det er bedre at han røyker når han trenger enn å ta alt mulig annet, vanskelig å gå fra alt til ikkeno nahmean..