Tråd: Kollagen
View Single Post
Sitat av Deagleflyndre Vis innlegg
Svovel har fortsatt en vesentlig rolle for cellenes funksjon i kroppen, stemmer at det bare er to aminosyrer som inneholder svovel, men ellers så er det veldig mange andre biologiske funksjoner svovel er viktig for, proteinsyntese var bare et eksempel i farta. Det har deriblant en viktig rolle som antioksidant, og det finnes i både bein og muskler!
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke uenig i at svovel er viktig, bare at du ikke trenger å ta en pille for å opprettholde normalfunksjon. Svovel er ikke vanskelig å få i seg gjennom kosten.

Organisk svovel lagres heller ikke i kroppen og pisses ut som sulfat eller siver ut som fislukt fra kjeften din hvis du får i deg for mye. Igjen, ved god og variert tilgang på mat vil det ikke være et problem å få i seg nok svovel. De eneste som bør tenke på dette er folk som ikke spiser mat (kilde).

Sitat av Deagleflyndre Vis innlegg
Er ikke det nettopp pga. dette at det er en forskjell på hvordan kollagen som på forhånd er hydrolysert vs kollagen som ikke er det blir tatt opp i kroppen? Eller mener du at også hydrolysert kollagen er virkningsløst?
Vis hele sitatet...
Jeg sa ikke at det var virkningsløst, jeg sa du hadde kastet bort pengene dine på fiskebein og kokte griseknoker.

Hydrolysert i denne sammenhengen høres veldig fancy ut, men det betyr bare at de har fordøyd det litt for deg på forhånd for å øke biotilgjengeligheten.
Slik at det ikke skal komme klin likt ut på andre siden.

Men jeg sier absolutt at det veldig lite i et brett med kollagenpiller som ikke allerede finnes i en kartong egg eller boks med bønner.