View Single Post
Sitat av Marr Vis innlegg
Det er ikke alle 16åringer som vet at alle leger har taushetsplikt. Det er fortsatt også mange som er yngre enn 16 som har fått problemer med bruk, og sannsynligheten for at en ikke vet at leger har taushetsplikt øker med minkende alder. Dermed øker sannsynligheten for at man ikke søker hjelp.

Når en er under 16 år vil det også være et større problem å komme seg til legen uten at foreldrene merker det. Legen har heller ikke taushetsplikt i samme grad som når en er over 16.

Dette var bare om å dra til legen. Du svarte ikke på det med at man fort kan bli sett på som en kriminell knarker i spesielle miljøer hvor bruk av hasj er veldig tabu, og at dette kan føre til problemer.
Vis hele sitatet...
La oss legalisere cannabis fordi 16-åringer ikke vet at legen har taushetsplikt og for at de er redde for å ta konsekvensene for å ha brutt loven. Lærer vi ikke små barn om at hvis man er med på leken må man tåle steken? Hvorfor skal ikke dette gjelde ungdommer som bryter loven? Jeg har selv vært stoner, og jeg la fra meg tidlig mentaliteten jeg hadde når jeg ikke aksepterte at loven var slik den var. Er man redd for å bli sett på som en kriminell knarkis så ser jeg ikke hvorfor man i det hele tatt gidder å røyke.