View Single Post
Egyptisk Tempelkatt
292
Sitat av Taurean Vis innlegg
Når hintet jeg til at om man lukker øynene for et problem, så forsvinner det? Det er noe jeg hater mest av alt. Man skal belyse alle problemer og løse dem.
Vis hele sitatet...
Her:

Sitat av Taurean Vis innlegg
]Vi har nok problemer med alkoholen. Vi trenger ikke flere med cannabis.
Vis hele sitatet...
Mengden problemer vil ikke minske om man fortsetter å holde det ulovlig, ergo lukke øynene og ignorere "problemet".

Sitat av Taurean Vis innlegg
Du kan komme med alle påstander du vil om at "det kan brukes til ditt og datt", hvor fantastisk det er og hele verden, men til den dagen det faktisk brukes til det, da skal jeg være enig.

Hvis det er så fantastisk, hvorfor brukes da ikke cannabisfibre (eller hva det nå er) til det? Greit at det er ulovlig i mange land, men hadde det virkelig vært så fantastisk som du beskriver, så hadde det vel vært en skikkelig industri blant ja, industrien nå? Jeg tror det ikke før jeg ser det.

Ville du vært like engasjert i debatten om det bare gjaldt cannabis innen industribruk?
Vis hele sitatet...
Det brukes rett og slett ikke i industrien fordi de har funnet "sikre kilder på at man kan ruse seg på også denne planten". Så det i ett intervju på nrk om jeg husker rett.
Ifølge denne artikkelen vedr. legalisering av industriell hampdyrking i Norge er det ulovlig fordi:

Sitat av NationenLandbruk
Slektskapet med cannabis-planten som brukes til å fremstille marihuana har ført til at all hamp er oppført på den norske narkotikalista — også de typene det er umulig å lage narkotika av.



Og slik skal det fortsatt være, mener Helse- og omsorgsdepartementet.
Vis hele sitatet...
Og i denne videoen på YouTube forklares det hvorfor det er ulovlig med industriell hamp i Norge, etter ett opptak av nrk.

Sitat av Taurean Vis innlegg
Tror ikke vi skal dra det der inn i "rus"-rebatten.

Det du skriver om at "om man røyker for mye cannabis sovner man" er ikke helt sant. Det vet jeg av erfaring, for det var en som jobbet med disse sakene som fortalte meg det en gang. Og i blackout kan man gjøre mye rart, akkurat som i alkohol-blackout...

Du glorifiserer cannabis og det er ikke helt bra. Du skriver du styrer cannabisen og ikke omvendt, da burde du ikke være så fryktelig fanatisk i innleggene dine.
Vis hele sitatet...


Men jasså, så en som jobbet med "dette" har fortalt deg det, så du vet av erfaring at man kan få en alkohol-lignende blackout på bare cannabis? Det høres for meg, helt fremmed ut. Har aldri hørt om, eller opplevd noen sinne, ingenting som kan sammenlignes med alkohol-blackout..
Så denne personen som jobber med det, kan jo kanskje komme med noen kilder på det? Hvis det er psykose du sikter til, så er det en annen sak, og skjer ytterst sjelden. Skjer mye hyppigere ved alkoholkonsumering, og/eller blanding med andre rusmidler.

Sitat av Taurean Vis innlegg
Man kan også bruke alkohol som en "hjerne-åpner". Alkohol i riktige mengder er påvist å være sunt for hjertet. Så vi bør ikke begynne å dra frem den diskusjonen.
Vis hele sitatet...
Da lurer jeg bare på hva "å bruke alkohol som hjerne-åpner" har med hvor sunt det er for hjertet og drikke alkohol? Det er tydelig at du ikke kan tenke deg hva begrepet betyr, og det er nok ikke oppnåelig ved å drikke alkohol nei, dessvere.

Ja, vi vet alle at en øl om dagen er sunt og godt for hjertet og kroppen.