View Single Post
Sitat av AdonInformation Vis innlegg
Så du tror at dersom man lukker øynene og later som problemet ikke eksisterer bare forsvinner det?

Neidu, uansett om det er lovlig eller ikke er det ikke noe fasit svar på om bruken blandt folk vil øke eller minke, den vil mest sannsynlig holde seg stabil.
Forskjellen er at de som nyter det, i motsetning til de som nyter alkohol, er kriminelle. Hadde det vært avkriminalisert slik som alkohol, hadde de som nyter det vært like frie som resten av norges befolkning med rent rulleblad. Det er de ikke per idag, om feil personer finner ut av ting.

Legalisering er selvfølgelig løsningen på problemene. I tillegg til at det fungerer som medisin for en hel rekke lidelser, kan det også brukes til masse industrielt.

Man kan lage tauverk, papir.. ja til og med biodrivstoff basert på cannabis-planten. Den kan redde livene til kreftsyke pasienter, cannabis-olje i riktig konsentrasjon er kjent for å drepe kreftceller, ifølge en ny forskning. Søk det opp.

Så legalisering av cannabisplanten vil føre til:
- Mindre dødsfall
- Mindre kriminalitet
- Mer ressurser til andre mer seriøse ting for politiets del
- Økt industri i mange land
- Redusert klimagassutslipp dersom biodrivstoff tas i bruk og blir vanlig.
- Mange pasienter vil slutte med "prescription drugs" (som tar flere liv en illegal drugs i U.S.A)
OSV!

Jeg er enig i TS, jeg nyter cannabis. Jeg er ikke dum, jeg har ambisjoner. Jeg har gode karakterer, jeg trener og er en sunn og oppegående person. Jeg styrer cannabis, cannabis styrer ikke meg.

Jeg tror også en av faktorene til at det er forbudt er fordi mange av legemiddelselskapene idag ville gått konkurs, dersom man kunne dyrke sin egen medisin i sin egen hage, uten store kostnader.

Jeg vet også at de materielle begrensningene vi har lagd for oss selv og blitt oppdratt med, forsvinner delvis når man nyter cannabis. Man evner å tenke ut av boksen i større grad enn før, og blir mye mer "open-minded".

Men som alt annet, kan det misbrukes. Det er ingenting som tilsier at det er farligere å misbruke cannabis, enn tobakk eller alkohol. Tar du for mye cannabis, sovner man som sagt. Tar man for mye alkohol kan du havne i psykose, dø eller besvime og bli bevisstløs og ender på sykehuset for pumping. Røyker man for mye tobakk blir kroppen full av tjære og møkk og man dør sakte. Det er ingen problemer med cannabis, cannabis alene er faktisk ikke bevist å være skadelig for lungene i det hele tatt. Tvert imot! Cannabisrøykere har vist en tendens til å ha bedre lunge kapasitet enn selv ikke-røykere ifølge Wikipedia (under "Cannabis").

Så det er bare å vente på at folk åpner øynene! Lik "Folkeaksjonen LUHM" på facebook og hjelp til å støtt dem. Sannheten MÅ frem!

Utrolig flott innlegg forresten TS, vi trenger flere sånne. Man er ikke knarker-stoner-pothead-narkoman bare fordi man foretrekker en fredelig rus kontra apedopet alkohol, eller å sakte drepe seg selv med sigaretter og snus.

-PS fett at du la ut innlegget klokken 16.20, som er 420 amerikansk tid.
Vis hele sitatet...
Når hintet jeg til at om man lukker øynene for et problem, så forsvinner det? Det er noe jeg hater mest av alt. Man skal belyse alle problemer og løse dem.

Du kan komme med alle påstander du vil om at "det kan brukes til ditt og datt", hvor fantastisk det er og hele verden, men til den dagen det faktisk brukes til det, da skal jeg være enig.

Hvis det er så fantastisk, hvorfor brukes da ikke cannabisfibre (eller hva det nå er) til det? Greit at det er ulovlig i mange land, men hadde det virkelig vært så fantastisk som du beskriver, så hadde det vel vært en skikkelig industri blant ja, industrien nå? Jeg tror det ikke før jeg ser det.

Ville du vært like engasjert i debatten om det bare gjaldt cannabis innen industribruk?

Tror ikke vi skal dra det der inn i "rus"-rebatten.

Det du skriver om at "om man røyker for mye cannabis sovner man" er ikke helt sant. Det vet jeg av erfaring, for det var en som jobbet med disse sakene som fortalte meg det en gang. Og i blackout kan man gjøre mye rart, akkurat som i alkohol-blackout...

Du glorifiserer cannabis og det er ikke helt bra. Du skriver du styrer cannabisen og ikke omvendt, da burde du ikke være så fryktelig fanatisk i innleggene dine.

Man kan også bruke alkohol som en "hjerne-åpner". Alkohol i riktige mengder er påvist å være sunt for hjertet. Så vi bør ikke begynne å dra frem den diskusjonen.