View Single Post
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg

Jeg tenker spesielt på lavsikkerhet åpent fengsel, virker som at det er liten sjanse for avlytning der, men at det KAN, skje



Den beskjeden har jeg aldri fått hverken da jeg ringte fra fengsel eller har blitt oppringt
Vis hele sitatet...
Jepp! Liten sjanse for avlytting på åpen soning. Som sagt, stikk kontroll og om det er mistanke om innførsel eller annet.

Grunnen er at dem som trenger overvåking ikke sitter på åpen. Og det er nok mye historie på innsatte osv som avgjør grad av telefon overvåking.

Jeg har hvert i tre fengsler(dessverre), og alle privatpersoner man ringer får den beskjeden, selv den som ringer hører beskjeden.

Personen som blir oppringt har selvsagt rett på å vite at samtalen kan bli tatt opp eller hørt på av annet. Eneste unntaket er om du ringer offentlige på jobb utenom Wind systemet eller advokat. Jeg personlig har aldri snakket med advokat eller det offentlige via Wind.

Lignende beskjed kom før Wind også da man måtte kjøpe ringekort. Det var på åpen.

Når jeg var på høyrisiko(fordi jeg er så J G-UNIT TIL BEINET) og på avdeling for korte dommer og varetekt blir man fulgt til tlf mens betjent sitter over gangen og hører på.