View Single Post
Sitat av Neipådeg Vis innlegg
Tldr: ikke gjør det!


MDMA/Ecstasy og antidepressiva
Vær oppmerksom på at samtidig bruk av antidepressiva krever spesielle forholdsregler. Vær ekstra varsom med MDMA dersom du går på SSRI-baserte antidepressiva (Cipralex e.l.), eller MAOH-type medikamenter (monoaminoksidasehemmere). Dersom du er i tvil om hvilken kategori ditt aktuelle legemiddel faller innunder, ta kontakt med legen, eller en farmasøyt ved et apotek.

SSRI-medikamenter kan redusere den psykoaktive effekten av MDMA. Da er det viktig å ikke kompensere med å ta en større dose MDMA – du vil fremdeles være utsatt for mulige fysiske skadevirkninger som følge av store doser MDMA.

MAOH-medikamenter i kombinasjon med MDMA gir bl.a. risiko for serotonergt syndrom, og bør absolutt unngås.




https://rusinfo.no/fakta-om-rusmidle...er-legemidler/
Vis hele sitatet...
Er fast bestemt på å prøve ut MDMA, har latt være å ta Cymbalta i underkant av ei uke nå bare for å gjøre det bittelitt sikrere.

Lurte bare på om jeg, som førstegangsbruker kommer til å føle noe spesielt av MDMAen siden jeg går på antidepressiva. I tillegg lurte jeg på hva som er bra dose for meg som bruker MDMA for første gang?

100mg bør vel være nok til å føle noe og likevel ikke så mye at det vil bli problematisk mtp at jeg bruker SNRI?

Sitat av Neipådeg Vis innlegg
Tldr: ikke gjør det!


MDMA/Ecstasy og antidepressiva
Vær oppmerksom på at samtidig bruk av antidepressiva krever spesielle forholdsregler. Vær ekstra varsom med MDMA dersom du går på SSRI-baserte antidepressiva (Cipralex e.l.), eller MAOH-type medikamenter (monoaminoksidasehemmere). Dersom du er i tvil om hvilken kategori ditt aktuelle legemiddel faller innunder, ta kontakt med legen, eller en farmasøyt ved et apotek.

SSRI-medikamenter kan redusere den psykoaktive effekten av MDMA. Da er det viktig å ikke kompensere med å ta en større dose MDMA – du vil fremdeles være utsatt for mulige fysiske skadevirkninger som følge av store doser MDMA.

MAOH-medikamenter i kombinasjon med MDMA gir bl.a. risiko for serotonergt syndrom, og bør absolutt unngås.




https://rusinfo.no/fakta-om-rusmidle...er-legemidler/
Vis hele sitatet...
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Med andre ord: Du kommer ikke til å oppnå ønsket effekt på opptur og tur, men du kommer til å oppleve de negative følelsene på nedturen.

IKKE redoser bare fordi du ikke får funk. Det gjør nedturen bare enda verre.
Vis hele sitatet...
Hvor mye mg tenker du jeg bør ta for å føle noe? Aldri brukt før så tenker nok jeg kommer til å få noe effekt i verstefall..
Sist endret av OmgZ0raz0; 5. desember 2022 kl. 10:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.