View Single Post
Sitat av dödskadaver Vis innlegg
Dårlig parti antagelig. Isbjørn mener jeg å ha vert en salgssuksess for mack, og ikke uten grunn. Den er enkel, frisk og leskende og svært lettdrikkelig. En sikker vinner i sommervarmen! I tillegg har den ett lekkert design som er vanskelig å ikke la seg friste av.

Har litt inside informasjon om oppskriften, og den er enkelheten selv. 100% pilsnermalt og en humleblanding bestående av typene magnum og perle. Sistnevnte gir den litt nåletre/mintaktige avslutningen som isbjørn har) Har kopiert oppskriften før med OK resultat, men nøkkelingrediensen er mack sin unike gjærkultur.

Av norsk butikkøl er dette også min favoritt
Vis hele sitatet...
Dårlig parti ja: https://dagligvarehandelen.no/2014/t...m-lukter-vondt

Ikke at det er relevant for ølet som fins i butikken nå, men råtne egg er altså H2S, svovel, langt fra unormalt med lagerøl som har hatt dårlige vilkår under gjæring.

Men vil tilføye at Mack generelt brygger dårlige øl, de bruker minimalt med humle, billig malt og korter ned, så langt det går på gjæringstiden, de sparer på alle hjørner rett å slett.

Av butikkøl anbefaler jeg først og fremst Frydenlund sin fatøl, det er en Vienna lager. Og deretter anbefaler jeg, til tross for prisen, Becks, det er en tysk kvalitetsøl til en billig penge.