View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av TheSnowySapmi Vis innlegg
Problemet med gift er at det er så svakt i norge, at hunder og katter kan spise lik og bare bli litt døsen(og musa er 100 meter unna der hvor du puttet ut gift). Så det fungerer ikke så bra. Det andre problemet er at det eneste stedet jeg kan få tak i rottegift var på felleskjøpet, for 3 år siden. Har liksom ikke sett det siden det. Så jeg kan vise frem våpenkortet, kjørekort og pass, får ikke tak i noe bedre.
Vis hele sitatet...
Du har jo ikkje fjernaste anelse om kva du prater om. Rottegift er warfarin, som ikkje vil føre til at du blir søvnig, men at blodet slutter å koagulere, slik at du vil krepere av massive interne blødninger. Det virker ikkje med ein gong, så at ei mus kan bevege seg etter å ha inntatt det er ikkje sjokerande.

Ei heller vil warfarin funke spesielt bra på insekter. På insekt vil nok f.eks. permetrin funke langt betre, utan at eg veit kor sensitive skjeggkre er for permetrin. Permetrin er ikkje spesielt giftig for dei fleste pattedyr, men f.eks. katter vil kunne verte forgifta av produkt som er trygge for mennesker og hunder.