View Single Post
Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Sånn jeg forstår det, er benzo ment som en midlertidig løsning for å komme over harde perioder i livet o.l, men er det noen som faktisk har merket at de har blitt mentalt "sunnere" etter å gått på det over en periode?

Long story short, så bestilte jeg "bensedin" (10mg diazepam) fra dark web og tatt opp til 2 piller pr dag i en 7 dagers periode nå.
Synes effekten var overraskende skuffende ift hva jeg har lest, spesielt i kombinasjon med hasj.
Synes den fjernet mye av de gode sanseinntrykkene hasjen vanligvis gir, eller så fikk jeg bare dårlig hasj...
Da jeg tok de uten andre rusmidler fikk jeg heller ikke den samme "rusen" jeg får av f.eks 10mg stilnoct.

Har sluttet nå fordi jeg blir fysisk kvalm og mister matlysten fullstendig dagen etter jeg tar en pille, og det eneste som frister er mækken og cola.

Det positive er dog at jeg har merket at jeg har blitt mye mer kvikk i hodet. Korttidshukommelsen er mye bedre, hjernen går ikke på autopilot lenger, hoderegning er overraskende mye bedre og jeg har blitt mye mer produktiv i hverdagen til tross for kvalmen og matlysten.

Er dette en av virkningene av medisinen eller er det heller en indikasjon på at jeg har psykiske problemer som har kommet såpass gradvis at det har blitt naturlig for meg?

Jeg har uansett bestilt time hos fastlege som forhåpentligvis kan klare opp i dette for meg.
Vis hele sitatet...
Du er definitivt ikke alene der. Jeg sliter mye psykisk med angst og bipolar lidelse. Når jeg tar imovane, som er liksom-benzo, eller z-preparat, så funker jeg så sykt bra i hverdagen. det er så trist å vite at man ikke kan gå på benzo hele tiden når det funker så bra.