View Single Post
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Fordi det er ikke spesielt mye verre om enn 16 åring prostituerer seg om en 18 åring gjør det. Det er derimot jævli mye verre om en 8-åring gjør det. Derfor er nøyaktig hvilken alder man bruker for å kalle noe barne-prostitusjon ganske viktig
Vis hele sitatet...
8 eller 15. For meg er det barneprostitusjon uansett. Ingen av dem har tatt valget selv, og begge er barn.

At det ikke er saa mye vaerre at en 18-aring prostituerer seg enn at en 16 aaring gjoer det. Slik kan man si om en 20 aaring kontra en 18 aaring. Og et sted maa man jo sette streken for hva definisjonen befatter.

Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Det blir som å presentere en statistikk på at "63% av norske menn har hatt seksuell kontakt med barn under 5!", hvor man må lese selve undersøkelsen for å finne ut at "kyss på kinnet" er definert som seksuell kontakt. Det de har gjort i den undersøkelsen du viste til, ....
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke vist til noen undersokelse:confused:

For ovrig saa ville jeg aldri tatt en undersokelse som sa at 63% av norske menn har hatt seksuell kontakt med barn under 5 som alvorlig i det hele tatt. Kan ikke se at noen ville gjort det. Det er saa fjernt at det ikke er mulig.

Sitat av DumDiDum Vis innlegg
At en 16-åring prostituerer seg for å tjene penger så familien ikke sulter er jævli. Det hadde vært enda verre om 16-åringen ikke hadde muligheten til å prostituere seg, fordi da hadde familien sultet. I russland er f.eks. litt prostitusjon på siden en av ytterst få muligheter jenter har til å få råd til å skaffe seg en universitetsutdannelse og fremtidsmuligheter. Overalt hvor man drar finner man sterke mennesker som er tvunget til å ta sterke valg.
Vis hele sitatet...
Ja. Utrolig sterke mennesker. De opplever og gaar gjennom ting som vi ikke en gang klarer aa forestille oss. Derfor jeg ikke orker aa dra tilbake til turiststedene i Thailand. Jeg skammer meg over aa vaere utlending der etter aa ha sett holdningene til saa mange av de reisende der. Som for eksempel naar de snakker om hvor mye de pruta dama i gaar ned til.

Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Poenget mitt er at prostitusjon er symptomet, og ikke det underliggende problemet. Mangel på muligheter til å fikse egne liv og tjene til livets opphold er det som ligger under alt her. Løsninga ligger i handelspolitikken og diplomatiet, og åpenbart den interne situasjonen i landene selv.
Vis hele sitatet...
Igjen. Enig. Selvsagt er prostitusjon symptomet paa problemer.

Men betyr det at det er greit aa betale for aa knulle prostituerte som har blitt sendt ditt av familien sin og aldri har hatt noe valg, fordi det gir penger til familien deres? Det er faen meg ikke en rettferdiggjørelse, eller riktig maate aa angripe problemet paa, og derfor kan vi ikke la det vaere noe aksept forbundet med det. (Jeg sier ikke at det er dine ord, men lurer dog paa hva du mener om akkurat det sporsmaalet:)
Sist endret av Picard; 20. november 2011 kl. 12:47.