View Single Post
Jeg er vel den eneste som faktisk bor i Mexico og kan si noe om hvordan det oppleves her. Jeg bor et stykke unna hovedstaden heldigvis, men er bekreftet minst 4 tilfeller her i Durango, og tipper de har økt siden i går. I dag ble alle skoler, cafeer, resturanter, kinoer og ellers alle andre steder der det samles folk stengt til 6. mai foreløpig. Moren og broren min går med munnbind, og broren min som har vært syk noen dager skal bli tatt til lege. Jeg har ikke forlatt hjemmet mitt i dag, ikke for frykt, men siden det ikke finnes noe å gjøre. Jeg er mer redd for å dø av kjedsomhet enn svineinfluensa.

Ellers virker det som Norge kun bryr seg om det kommer til Norge, og alle kommer til å være livredde når de får seg en liten influense, og ikke en gang tenker på at dette er mye utbredd i slummen i Mexico City, der de ikke har penger eller doktorer til å hjelpe. En av de første som ble syk skulle visst ikke hatt penger til å gjøre noe, og familien har ikke penger til å kjøpe medisin hvis de får syntomene. Norge er det minste jeg bryr meg om her, alle vil få medisiner og all hjelp de vil ha, selv om de ikke engang er smittet.