View Single Post
Det at det er flere som stemmer rødgrønt blant journalister enn den øvrige befolkningen er det vel ingen som bestrider. Det er neppe noen yrkesgruppe som til enhver tid ligger nøyaktig på landsgjennomsnittet hva stemmevaner angår. Det vi ikke er med på er for det første at det er så ekstremt skeivt som du gir inntrykk av. For det andre at det å stemme på et parti nødvendigvis gjør journalister helt ute av stand til å gjøre jobben sin og rapportere nyheter objektivt.

Jeg kan godt være med på å diskutere om media i Norge er balansert eller ikke, men da får man se på hva som faktisk skrives. Hvis jeg skal tippe, tror jeg man vil finne en overvekt av kritiske reportasjer til den enhver tid sittende regjering, da det å være kritisk til makten er litt av samfunnsoppdraget til media. At enkelte aviser har en mer gjennomgående skjev dekning er meget mulig. Men det høyrepopulistiske vrøvlet i kommentarfeltene om at marxister styrer media for å fremme sin agenda om multikuturalisme og statsfeminisme og whatnot må man nok godt utenfor Hegnar og Finansavisen for å finne kilder på.
Sist endret av mollymus; 23. april 2016 kl. 15:33.