View Single Post
Jeg søkte om ufør for en tid tilbake. Jeg har ekstreme smerter og hadde vært hos fastlege og nevrologisk senter og smerteklinikk. Under utredningen var det et tverrfaglig møte med fastlege og spesialister innen nevrologiske smerter og en lege som var spesialist på smertebehandling. Alle de 3 legene konstanterte at ufør var den riktige veien for meg å gå siden det var snakk om kanskje 10år før jeg kanskje (hvis jeg er heldig) har blitt noe bedre.

Det som nav-kontakten min så gjør er å hente inn nav sin egne "rådgivende lege". Denne legen mente jeg måtte begynne på metadon hvis ikke mistet jeg all form for stønad. (ja det sto akkurat slik) og nav sin rådgivende lege's uttalelse overgår visst fastlege og spesialister.

Det som kompliserer ting er at jeg fikk tilsendt brev fra nav-kontakten i "min innboks" på nav. I brevet sto det om at de hadde hatt en tverrfaglig vurdering og hva de hadde kommet fram til. Det sto også det med at rådgivende lege krever at jeg prøver metadon før uføre kan innvilges og at hvis jeg ikke går inn i LAR vil jeg miste all rett til stønad. Hun skrev også at hun ikke kunne overføre meg til riktig nav-kontor før hun hadde hatt et møte med meg den 15august.

Så kommer tvisten. Nav-dama skjønte nok at hun hadde bæsja på leggen med det brevet. Så hun har rett og slett slettet hele brevet fra innboksen min på "mitt nav". Antageligvis fordi jeg sa jeg kom til å ta brevet videre så en advokat kunne se på det for jeg synes det var mye som ikke stemte.

I forrige uke skrev jeg til denne nav-dama og ba om en kopi av brevet. På "min dialog" på nav sine sider har jeg heldigvis diskutert det orginale brevet med nav-dama. Så jeg kan gudselov bevise at et slikt brev finnes.

Nå har jeg fått en "kopi" av brevet. Og det er kraftig redigert. Det står ingenting om det tverrfaglige møtet de hadde. Det står heller ingenting om at de krever at jeg skal starte på metadon. Itilegg har hun skrevet feil lege i brevet. For jeg hadde ikke den legen jeg har nå i det orginale brevet. Hun har fjernet alt jeg kan bruke mot henne og i det orginale brevet var det mye å ta tak i for å si det sånn.

Jeg fikk kun dette brevet på "mitt nav" jeg tenkte ikke på å skrive det ut der å da for jeg så det lå brev som var 2-3år gammle. Og dette var et brev jeg fikk på forsommeren i år.

Er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre?
Sist endret av Sondre; 27. september 2019 kl. 10:48.