View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Sitat av AnalFungus Vis innlegg
Ble så utrolig forelsket i Psilocybe Cubensis etter noen turer og hadde ingen lykke ved fjorårets sopptember, muligens fordi jeg var på ett sauebeite hvor det nylig hadde vært sau og evt tråkket ned jorden eller noe sånt. Vet kulturlandskap er tingen, og helst unna trær. Har lett i sølvbunker også, igjen uten hell. Noen som vet hvor «enkelt» det er å finne Semilanceata (spiss fleinsopp) kontra panaeolus cinctulus? Sistenevnte kunne jeg finne noen få av..
Vis hele sitatet...
Har du lest førsteposten? Jeg prøver å gå i dybden på å finne/identifsere stopp der.
Sjansen for å finne sopp varierer, en dag kan man gå timesvis uten å finne noe, en annen dag så finner man ei stor klynge etter 2 minutter og en annen dag går man å finner noen små klynger her og der.
Man kan vel på en litt poetisk måte si at "du finner ikke soppen, den finner deg", så smør deg med tålmodighet og ta deg god tid.

Har du plukket og spist Panaeolus Cinctulus her til lands?
Det er sopp som Nord-amerikanere og Canadiere plukker, det er noen poster om det på shroomery. Jeg vet de finnes her til lands, men jeg har ikke hørt om folk som har spist de.