View Single Post
Takker for svar! Jeg regnet med det skulle være enn viss fuktighet i jorden, men man blir fort usikker når man leser diverse kommentarer rundt om kring på nett. En annen ting jeg har lest er at fleinsoppen vokser først i høyden siden det blir kaldere temperaturer der først, for så og vokse seg nedover lavlandet. Noe hold i denne myten da?

Heldigvis så er der fullt av beiter hvor jeg går, er vell kanskje 200m opp i høyden så jeg får være der mer eller mindre helt uforstyrret. Har brukt å gå til samme området hver gang, hvor jeg vet det har vært bra vekst tidligere. Merker jeg er litt redd kyr i alle fall når jeg er der helt alene i mørket så jeg verget meg mot å entre markene hvor de beitet. Får bare manne meg opp i år.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Når er den optimale tiden får at flein vokser? August eller enda senere utpå høsten?
Vis hele sitatet...
Har sett bilder av fleinsopp så tidlig som Juli på denne nettsiden, stort sett fra østlandet. Men den offisielle sesongen starter i September.
Sist endret av jerak; 18. juli 2018 kl. 15:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.