View Single Post
Sitat av PapaMarathon Vis innlegg
De har forsket på at ekstremsport utøvere og ekstreme utøver i mange sporter tåler et rekreasjonelt rusbruk bedre enn vanlig folk. Jeg vet fra min fest periode på kola at det ofte ikke bare var en idrettsutøver på disse festene og fotball og ishockey miljøet ofte hadde samme interesser når det kom til festing, damer og rus.
Vis hele sitatet...
Ja, det kan man nesten ta som en selvfølge. I praksis så blir sentralstimulerende som Amfetamin, Ritalin og Kokain bare noe de tar som erstatning for den Adrenalin- og Dopaminrusen de tidligere fikk helt naturlig. Så er naturlig at disse også vil tåle disse rusmidlene bedre når de allerede har vært vant til rusen disse stoffene gir.

Av samme grunn så vil personer som sliter veldig med stress, angst, uro og søvnproblemer ha større problemer med å holde seg unna naturlige aktiviteter som tilbyr angstdempende, beroligende og søvndyssende egenskaper. Det er egentlig ikke stoffene folk blir avhengige av, men effektene. Uavhengig av om man får det av å kaste i seg en pille, hoppe 10.000 meter ned med fallskjerm eller hypnotisere.

En gang inn i fremtiden, om kanskje 50 år så vil vi vesten se tilbake på hvordan rusavhengige ble behandlet tidlig på 2000-tallet og sammenligne det med de samme grusomhetene som homofile ble utsatt for på 1900-tallet.

Det er helt utrolig å se hvor vanskelig det er for så mange mennesker å se hvor uetisk og umoralsk brukere og misbrukere av rusmidler blir behandlet. Snakk med noen 40, 50 og 60-åringer så finner man nok fortsatt også nordmenn som fortsatt tror at heroinavhengige narkomane driver å løper rundt i Oslo-gatene om nettene, løper etter folk og stikker de med nålspiissene for å gi de masse ulike sykdommer. Ja, til og med de som tror narkomane tar sprøytene sine og gir fremmede overdose ved å gi de mye heroin med tvang. Og helt gratis også!

Personlig så har jeg foreldre som insisterte på at penger som jeg brukte på spillet Nordic Mafia, som eksisterte for ca. 10 år siden, går til narkomane og gjenger innen organisert kriminalitet.
Sist endret av Defending; 24. august 2020 kl. 09:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.