View Single Post
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Trådstarter
766
Sitat av Defending Vis innlegg
Det er når slike ting skjer at man virkelig kan se hvem som er dine venner og hvem som ikke er. Husker en felles skiløyper som var i VG for rundt 2 uker siden og som våget å kalle seg selv en "venn". Det eneste denne personen hadde å si var hvor skuffet han var å Northug.
Husker ikke om det var kjøringen i ruset tilstand, rusingen eller begge deler det var han var skuffet over. Forståelig og å forvente at folk flest føler skuffelse over at han kjørte i ruset tilstand. Men dersom det er for rusingen så var denne personen aldri en "venn" i første omgang.

Jeg kan virkelig ikke skjønne hva som foregår i hodet på alle disse som blir sinte og sytende når noen ruser seg. Dette er ikke noe folk har noe å gjøre med. Eneste grunnen til at folk absolutt skal blande seg i og bli sinte over at noen ruser seg er på grunn av fordommer. De vil alltid insistere på at de reagerer slik de gjør fordi de bryr seg og blabla. Og de tror kanskje også på disse løgnene selv. Og det er det som gjør slike personer til en av de verste former for mennesker. All den falskheten og det at de forsøker å rettferdiggjøre fordommene sine.

Mange er dessverre ikke klar over at misbruk av rusmidler ofte ikke er et eget, fritt valg. Så snart det går over til en psykisk avhengighet så er det ikke lenger et eget, fritt valg man gjør for å få det litt ekstra gøy. Men en psykisk lidelse som også utarter seg i symptomer på fysisk sykdom. Rusmisbruk er et eget valg akkurat som det er et eget valg når en deprimert person velger droppe jobb og skole fordi alt denne personen føler at han eller hun orker er å sove. Noe folk ikke ser ut til å være i stand til å ta til seg før de selv rammes.
Noen ganger så har jeg veldig lyst til å putte f.eks. Xanor kaffen til et lite utvalg med slike svært trangsynte personer, med sikte å gjøre de avhengige og så påføre de månedslange abstinenser som disse personene kanskje så ofte har sagt at de ikke ville hatt noen problemer med å komme seg gjennom.

Forsøkte selv en gang da jeg var rundt 14-16 år gammel å putte store doser koffein i kaffen til foreldrene mine for å få de til å oppleve hvordan det er å ha angst.
Vis hele sitatet...
Kjenner igjen tankegangen, men tror å gi folk en lav dose lsd (100mcg) og så fortelle de hva som skjer når de peaker og ha en åpen samtale om rus hadde hjulpet mer selvom det er langt over hva min moral hadde tilatt meg å gjøre med folk.

Tror mange av disse "vennene har festet med han og prøver å redde eget skinn med å distansere seg. Mange av fisse tåler faktisk rekreasjonelt bruk.

De har forsket på at ekstremsport utøvere og ekstreme utøver i mange sporter tåler et rekreasjonelt rusbruk bedre enn vanlig folk. Jeg vet fra min fest periode på kola at det ofte ikke bare var en idrettsutøver på disse festene og fotball og ishockey miljøet ofte hadde samme interesser når det kom til festing, damer og rus.