View Single Post
Sitat av Settoz Vis innlegg
Kom til kirkenes! Bo her i 2-3 år (usikker) og skaff deg grenseboerbevis, dra til Russland å fest for 1/3 av pengene og fyll drivstoff for 6kr litern samt 1l vodka for 90kr. Kjøp deg hus litt utenfor byen og du kan feste uten problemer med naboer som klager, kjør snescooter langt opp på fjellet å nyt naturen.

Tilbudene her oppe er kanskje ikke de beste, men jeg trives og blir å flytte tilbake etter jeg har skaffet meg en utdannelse og jobb. Mye av det folk skriver her er mer syting enn en uting. Hva så om det er kaldt om vinteren? Det er en del av sjarmen og det åpner opp for fantastiske snescooterturer med gode venner, du starter ut klokken 8 på morgenen og kjører hele dagen før dere ender opp hos en venn sin hytte og har noe i godt i glasset mens samtalene flyter. Mygg? Tja, smør deg inn og ikke dra til steder det er mye av slikt, ikke verre. Jeg er ikke plaget av mye mygg, selv om jeg tar på meg sekken og drar på fjellet for å fiske. Du trenger ikke planlegge turer, du hiver bare alt ned i en ryggsegg og går opp dit du vil, ingenting er bedre enn å gå opp på fjellet på sommerstid for å få litt frihet. Ingen som kommer å forstyrrer deg osv.

Mørketiden er tung, ja. Og sommeren er likedan, du har lys hele døgnet. Så det fucker deg litt opp men det blir du vandt til

Finnmark har som alle andre steder sine negative og positive sider. Jeg kommer iværtfall til å flytte tilbake hit en gang i framtiden.

http://www.flytttilkirkenes.no
Vis hele sitatet...
Det er så ubeskrivelig deilig å se noen skryte sånn av hjembyen sin! (Ble framsnakking noen gang et ord?) Sånn liker jeg! Misliker sterkt den trenden blant unge hvor de sutrer om hvor fælt det er hjemme og at ingenting skjer.

Til TS så vil jeg si at jeg gjerne kunne tenkt meg noen år i Finnmark, men tror det krever at man er glad i naturopplevelser, og at fagfeltet man har utdanning i har noen spennende jobbtilbud der oppe. Heldigvis har mitt det!