View Single Post
Sitat av jimiweed Vis innlegg
Jeg lurte egentlig bare på hvordan man finner ut THC-prosenten på dvs. typer pot og hasj?
Så en dokumentar på NRK hvor de sa det at den sterkeste pot'en i Amsterdam var på mellom 8-12%, men på forskjellige nettsider som selger bla. frø, står det at de har en potenthet på mellom 8-25%, så jeg lurte egentlig bare på hvem av kildene som stemmer?
Vis hele sitatet...
Det er ikke vanskelig og oppnå mer enn 20% thc, om man har rett plante. Men det har ingenting å si. Thc er en av MANGE cannabinoler som er i cannabis planten. Det har bare hittils klart å måle 3 av de, og det er THC , CBD og CBG. Mange planter har høy thc% mens andre har høye andre virkestoffer. CBD og CBG er mer medisinsk virkning fra, mens THC er kraftig avslappende. Ren THC gir deg mest sannsynlig paranoia, og depresjon. Mens om du blander disse stoffene , får du en fin mix, Det er de tusenvis forskjellige sammensetninger, og derfor har vi så mange forskjellige cannabis-typer. Og dette er også grunnen til at jeg misliker det meste som er av hasj. Fordi det er hovedsakelig THC, og jeg får angst og depresjoner av det. Men jeg røyker gladelig cannabis, av riktig type. Dette er så utrolig viktig. At du faktisk ikke vet hva Cannabis er før du har prøvd forskjellige typer. Det finnes en type for alle =) Og liker du ikke Cannabis, så har du ikke funnet din strain enda !

Sitat av Poopur Vis innlegg
For det første, så er det som du sier at du dersom du skal bruke joint med hasj så må du blande det ut med tobakken. Du bare varmer opp hasjen litt så det begynner å ryke av den (ikke så mye at den tar fyr) også bruker du fingrene til å smuldre det sammen med tobakken. Når det gjelder mengde så måler jeg aldri opp hvor mye jeg skulle hatt i. Men vil tro det er et sted mellom 0.5-1g pr joint. Hvis det er første gangen du prøver så spørs det om du merker noe som helst, men lykke til.
Ang. brownies anbefaler jeg deg og ikke lage det. Virkestoffene i cannabisen har en tendens til å bli borte under høye temperaturer (som under steking). Og det er mye prøving og feiling for å få bra brownies, tok meg 3 forsøk før jeg fikk et resultat jeg var fornøyd med. Jeg brukte for øvrig 3g marijuana og 4g brunt på en slik toro-pose med ferdig mix. Du blander ut cannabisen med smøret du skal ha i mixen. Men jeg anbefaler at du venter litt med å lage brownies, effekten er annerledes, både sterkere til tider og man kan bli dårlig eller ikke merke noe som helst etter en halv kake
Vis hele sitatet...
Ryker det av klumpen har du varmet den altfor mye. Du trenger ikke varme opp kvalitets hasj. Bare standar kvaliteten som blir solgt på gata fordi den har så lite olje i seg. Men, ryker det av klumpen no matter what.. så har du varmet den for mye.
Sist endret av p0ffski; 17. april 2010 kl. 15:59.