View Single Post
Åpenbart ny praksis på gang selvom jeg ikke kan klare å finne noen endring i lovgivning. Det eneste jeg kan skjønne er at det er en innstramming av eksisterende lovverk og en tilnærming til det nye lovverket som er ventet i 2019. Fra Helsedirektoratet
Før jul var det slutt på å selge juice med Nikotin i min lokale sjappe. Fikk et alternativ med å skrive meg på liste så de kunne oppbevare "min" nikotin på bakrommet. Håpløst å finne noe informasjon men her er en eldre post fra Ismokeking. Det er vel dette som skjer nå.



Sitat av Bokmerket Vis innlegg

På grunn av dette har så kalte "shortfills" dukket opp, der man kjøper f.eks 120 ml flasker, med plass til 120ML. Så kjøper man "nikotinshot" ved siden av.

F.eks 100 ml e juice + Nikotinshot(10ml) på 18mg x2 vil gi en e-juice på 120ml med styrken 3 mg.


Fikk ingen reaksjon ifra tollen forresten, de kastet pakken bare.
Vis hele sitatet...
Du er inne på noe her. Etter å ha vært en tur i DK og sett hva de selger på Kastrup for tiden så er det snakk om 10ml juice ferdigblandet med nikotin, også kalt "shots" disse er uten smak. De færreste bruker vel 3mg som ditt eksempel som gir noe som helst mening å blande. F.eks 12mg gir ikke lenger noen mening å holde på med noe annet enn shots. Så da endel man opp med ferdigblandede 10ml'ere eller 10ml uten smak og tilsetter sin egen smak. Med å blande 3mg og 18mg for du din styrke. De fleste ligger jo et sted i mellom. 6-12mg f.eks

Jeg handlet også i butikk i DK og det er dette de praktiserer. Du får ikke lenger kjøpt annen Nikotin enn ferdigblandet i 10ml. m/u smak.

Beklager om dette ble noe rotetere, finner det merkelig at ingen har klart å publisere noe forståelig rundt dette.

Forstår det sånn med dette at det er 10ml (maks 18mg) som er innafor å importere.