View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei.

Har muligheten til å få en jobb som har med kundeservice å gjøre. Er å svare på eposter og meldinger og lignende.

Men greia er at firmaet man jobber for har norsk adresse, men det har liksom ingen virksomhet her. Man jobber jo helt selvstendig hjemmefra. Og man får betalt av et utenlandsk firma fra Nederland eller noe via bankoverføring. Står faktisk Bulgaria på lønnslippen man får. Men det jeg lurte på egentlig er hvordan dette er med skatt? Mååå man sette opp for eksempel eget AS eller enkeltpersonforetak (hva er forskjellen egentlig?). Og hvordan opplyser man og betaler skatt, og hvor mye? Eller kan man gjøre dette på en annen måte? Er jo kjempe kjedelig å sette av mange tusen på en konto i mnd som skal gå til skatt om man feks bare kan betale inn skatt en gang i året? Hvordan funker dette...? Om jeg for eksempel tjener 30 tusen i måneden da, hva skal jeg gjøre?! Vil helst ha svar på spørsmålene og ikke spekuleringer om firmaet 😂 Det er legit. Vet noen som jobber for dem.. men har ikke mulighet til å spørre de om skatt. De sier selv at man må jobbe som frilanser, men hvordan vet man hvor mye skatt man må betale som frilanser? Og kan jeg jobbe som det om jeg feks tjener over 200k i året? Kjedelig med enkeltmannsforetak når man må betale opptil 40 prosent skatt daa.