View Single Post
Takker for svar, setter pris på det. Jeg har litt lenger dom enn deg. Tre uker da hadde jeg ikke brydd meg i det hele tatt. Hadde selv 3 uker på Hassel som nok er Norges fineste/beste åpne fengsel, og det var som en ferie hvor jeg fikk et par kompiser for livet. Lå rett ved en barenhage (så ingen pedofile kan komme dit. Godt å vite) og det er ikke gjerder der og betjentene går ikke engang i uniform; de går i sivilklær. Hadde faktisk ikke gjort meg noe å være der lenger. Som du sier var det noen av de chilleste dagene i mitt liv med kule folk og greie betjenter som hjalp oss med det vi trengte, tok oss med på fotballkamper (real madrid vs vif) og sykkelturer og masse aktiviter, og ga fullstendig blaffen om vi spilte Texas Hold'em med ekte penger (eller vi førte regnskap som vi gjorde opp når det var tid for handling og betalte utestående med handlevarer) - Tiden gikk fort der as!

Betjentene, følger de deg tett opp i det hele tatt for å hjelpe deg tilbake til livet etter soning eller går de rundt som zombier og driter i folk? Skjønner at det har med personlig kjemi og trynefaktor å gjøre seff. Men hvis du er alminnelig høflig, blid og vennlig - så lenge de oppfører seg med respekt også, ellers kan de dra til helvete.

Mulig å spille poker på Ilseng, vet du det? Jeg spiller mye poker på klubber i oslo Kommer til å få abstinenser ellers.

Selv har jeg 120 dager for 280 kmt med lav promille på Ninja 1000cc RR og har "utvist en total mangel på respekt for de norske trafikkbestemmelsene" og er småbekymra for at Ilseng er et så kjedelig sted at jeg får lyst til å henge meg etter 3-4 uker etter å ha kommet inn i rutiner og hver dag blir en repetisjon av den forrige. 120 dager på en arbeidskoloni er faktisk ganske lenge, og jeg har sitti over et år på lukka liksom, for mange år siden: Ringerike(1 år), Oslo (10 mnd).

Vet du om de er chille på å gi permisjoner eller fremstillinger på ting for å tilrettelegge "livet etter soning"? Er midt i en prosess kjøpe ny leilighet bl.a siden jeg for noen måneder siden solgte min gamle. Har dame på utsiden som vil fortsette å lete og finne visninger vi forhåpentligvis kan gå på sammen i Oslo sentrum. Er jo 10-12 mil unna. Er ikke rømningsfare eller noe sånt, kommer jo til å møte opp selv, og knarker ikke. Er i 100% jobb og har ellers ting på stell men jeg dreit på draget etter en banedag på Rudskogen og var fatsblind på vei hjem. Og der stod de med laser bak en busk gitt. Er alminnelig høflig og gir respekt til de som fortjener det og går stort sett overens med alle. Havner ikke i bråk og planen er bare å skli under radaren og få dritten unnagjort så smertefullt som mulig. Som bringer meg videre til mitt neste spørsmål:
- Med god oppførsel (eller ingen brudd på regler eller reaksjoner, er det vanlig praksis å få innvilget 2/3-tid der? 90 dager okay greit. Det virker mye mer overkommelig enn 120 når plassen virkelig har blitt monoton og man er dritlei de samme trynene og vaktene som og å stå opp kl 07:00 hver dag (du skjønner hva jeg mener).

Jo og miljøet der. Stort sett norske oppegående nordmenn der eller er det stor mix av utlendinger også? Østeuropeere og muslimer osv?

Og helseadvelinga der. Er legen okay og sykepleierne? Jeg mener på å gi deg greier å sove på og at du kan bruke medisiner som Valium som er lovlig forskrevet av legen din ute? Min er såpass chill at etter jeg prata med han om det sa han det var helt greit at jeg fikk resept på valium på 30mg dagen bare for å "cruise" gjennom, liksom. Men hvis legen der er nazi på sånt så begynner de vel med en gang å trappe deg ned fra dosa du står på uansett om du vil eller ikke og om fastlegen din ute sier du bør få det?

Og er det mange innsatte som ruser seg der? Veit det er lett å få inn men jeg har ingen interesse av det. Vil helst bare sone ferdig og komme meg ut derifra. Så for mitt vedkommende er det best om folk verken drikker alkohol eller ruser seg og lager faenskap og oppfører seg som idioter. Vil helst slippe å måtte sette en eller annen jypling på plass fordi han har drukket ei flaske sprit og tror han er tøff i trynet sitt. Ryker rett på lukka da og null sjangs for prøveløslatelse eller perm.

Chill at du hadde det fett der. Det hjelper jo litt å høre det, for jeg har hørt mange snakke om Ilseng som en møkkaplass og en dass.

Ble mange spørsmål, sorry Kommer ikke på noen jeg kjenner som har sittet på Ilseng bortsett fra en svenske som ble tvansoverført til Oslo høysikkerhet etter å ha smugla inn Cognac og røyka hasj der i månedvis. Men har mista kontakten med denne fyren.

På forhånd stor takk for svar og hjelp fra en tidligere innsatt til en annen
Sist endret av EzrealR; 9. oktober 2018 kl. 03:16. Grunn: pedofile kan ikke komme til Hassel