View Single Post
Uvaksinert 👍
Sitat av Astennu Vis innlegg
Hvis du hadde blitt påkjørt av en 17-åring i din 700K-tesla, hadde du giddi å tape forsikringsbonus og, over årenes løp, titusentalls kroner på dette? Hvertfall ikke jeg, og forsikringsselskapet til han som ble påkjørt er heller ikke pliktig til å dekke dette da skadevolder kjører uten gyldig førerkort.
Vis hele sitatet...
Her er du jo fullstendig på vidda igjen. Han har ikke kjørt på Teslan, jentungen i Teslan åpna døre inn i en kjørende bil. Hvordan du klarer å vri det den andre veien er helt utrolig, egentlig ganske fasinerende.
Du skriver også at skadevolder kjørte uten gyldig førerkort, slik jeg forstår det så er det jentungen som åpna døra og da er det jo riktig som du sier at skadevolder ikke har førerkort, men jeg tror ikke hun kjørte bilen.

Sitat av Astennu Vis innlegg
daffe: hold deg for god til skjellsord i interessante diskusjoner.
Nei, det er ingen som MÅ ta regningen hans, ergo blir han skyldig selv. Når du kjører inn på en parkeringsplass skal du vurdere forholdene når du parkerer slik at skade ikke skjer. Har en annen bil parkert like før deg kjører du i det minste veldig varsomt på siden av denne dersom du må kunne forstå at det kan bli åpnet bildører. Det kan man ikke vurdere som 17-åring, tydeligvis. Dersom man hadde vært i stand til dette som 17-åring hadde nok førerkortgrensa kanskje også vært 17?
Vis hele sitatet...
Når bildøra blir åpnet mens man passerer så vil det si at den var igjen og alt var klart når han tok avgjørelsen om å kjøre forbi bilen. Førerkort eller ikke spiller ingen rolle, man får ikke skylden når andre har gjort noe galt.
Sist endret av daffe; 26. november 2014 kl. 17:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.