View Single Post
Sitat av Kjelldriver Vis innlegg
Der kom svaret jeg ønsket!
Takk for du tok deg tiden til å svare på tråden min.

Planen var ikke å smøre på, men heller se om jeg ligger innenfor terskelen for hva som er normalt og straks jeg kom inn beskrivelsen din av en typisk adhd'er så måtte jeg smile litt for jeg kjente meg greit igjen, jeg er nesten 30år gammel og må enda motstå trangen til å hoppe opp å henge i ting...

Når du var under utredning, var det mye fokus rundt tidligere rus?
Jeg må reise et stykke for å komme til nærmeste behandlingssted, hvor mange timer måtte du møte opp til før de kunne konkludere med at du har adhd?
Vis hele sitatet...
Hahah, jeg føler med deg ;D Det som var litt spesielt da jeg ble utreda for det var at jeg allerede hadde gått til psykolog i 3 år for PTSD, slik at de kjente meg godt.

Overlegen på DPS der jeg var stilte ett spørsmål om det, og det var det. Så lenge du er ett oppegående menneske + at du jo også nevner at du har dokumentert rusfrihet, så kan jeg ikke se for meg at det blir noe problem.

Jeg ville anslått ca 8 timer (inkludert WAIS/evnetest, intervju med samboer og venninne). Så er det jo en haug med skjemaer man fyller ut + en «anamnese» som er fancy-psykologspråk for «forhistorie» Der måtte man fylle ut endel om hvordan man var som barn/ungdom, utdanning, jobb etc. Nå vet jeg ikke det 100% sikkert, men ettersom jeg ikke hadde blitt fanga opp tidligere, så måtte jeg jo på ett vis dokumentere at dette var noe jeg hadde slitt med som barn etc. Det trenger jo ikke du, så jeg ville antatt at du slapp iallefall deler av det.